• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule uitbreiden met uren en minuten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Koekjes bakken? :d

Haha, da's een goeie Marcel. :d

Goede tip Leo.
Daar maak ik dankbaar even gebruik van.
Ik deed het al met wat extra spaties, anders weet je op een gegeven moment niet meer waar je bent gebleven.

Nieuwe poging dan maar weer.
Bij Helpmij.nl zullen ze mij wel op prijs stellen met zoveel geplaatste bestandjes. :d

Bijlagen

Hoi Harry,
17/04/2015 14:28:00
17/04/2016 14:27:00
Geeft: Dotchie is nu: 0 jaar, 0 maand(en) ,0 dag(en), 23 uren en 59 minuten gestopt met koekjes bakken.

@Timshel, hartelijk dank voor het meedenken, ga ik direct eens testen

Dan ben ik blij dat @Timshel een formule heeft bedacht die het volgens mij perfect doet. :thumb:

Met zo veel formules te testen wordt Dotchies aandacht in ieder geval voldoende afgeleid van koekjes bakken.

Hoi Timsel
17/04/2015 20:00
17/04:2016 14:53
Geeft: Ik ben nu al 0 jaar, 11 maanden, 30 dagen, 18 uren en 53 minuten bezig met deze stomme formule.
April heeft maar 30 dagen, pas vanavond om 20:00 uur is het 30 dagen zou nu 29 moeten zijn

Het klopt niet wat je zegt Dotchie. Dat april 30 dagen heeft is niet relevant omdat de laatste dag van april nog niet is gebeurd in dit voorbeeld.
17/4/2015 Tot en met 17/3/2016 zijn 11 maanden. Maart heeft 31 dagen, dus tussen 17/4/2016 14:53 en 17/3/2016 20:00 zitten bijna 31 dagen.

Hoi Marcel,
Harelijk dank voor het meedenken
13/04/2015 15:04
13/04/2015 15:03
Geeft: Dotchie is nu: 1 jaar, 0 maand(en), 30 dag(en), 23 uur en 59 minuten gestopt met koekjes bakken.
Zou volgens mij 11 maanden 29 dagen moeten zijn

Hoi
Timshel je hebt gelijk. Begin ondertussen behoorlijk scheel te zien.

Zoals Jack aangaf:
17/04:2016 14:53
Geeft 30 dagen, maar zoals ik me steeds heb laten leiden zou dit 29 moeten zijn.

Ik hou me maar voorlopig even afzijdig zodat er eerst maar eens duidelijkheid moet zijn.
Ik ben erg blij met jullie tussenkomst zodat het probleem van Jack niet mijn probleem gaat worden.

Blij je te kunnen ontlasten @hsv :thumb:
Ik blijf erbij dat 30 dagen juist is in dit voorbeeld, zoals betoogd in #68.
17/05/2016 15:43

geeft: Ik ben nu al 1 jaar, 0 maanden, 29 dagen, 19 uren en 42 minuten bezig met deze stomme formule.
omdat april 30 dagen heeft.

Laatst bewerkt:
Mijns inziens heeft Timshel het bij het rechte eind en tevens de lekkerste koekjes in post #62.
Volgens mij zijn mijn koekjes in post #65 ook niet verkeerd, maar het recept is wat ingewikkelder. :d
Inmiddels staat hier thuis de teller toevallig op 0,0...

Hoi beste helpers,
Hsv, Ginder, Timshel en Marcel hartelijk dank voor jullie moeite. Met een kalender en een tijdscalculator erbij en de opmerking van timshel heb ik alle probleemgevalletjes nog eens overlopen. Ik kan geen enkele fout meer ontdekken in Timshel zijn formule.Bij deze is de vraag echt opgelost.
Ik had HSV idd op een dwaalspoor gebracht, ik zat in een verkeerde denkpiste. De dagen zijn wel zeer belangrijk, het gaat erover dat als een project de deadline niet haalt er boetes volgen maar als er meer werk is dan voorzien worden die dagen er af getrokken.
Nu maar eerst eens testen in de praktijk.
Het werk dat jullie geleverd hebben was top:thumb:

Ik vind het allemaal prima, maar op de keper beschouwd heeft Jack wel een punt.
17/04/2016 15:43
Hier is het moment dat er nog geen 30 volle dagen om zijn.
30-17 = 13
13+16 volle dagen =29.

Tja, misschien kan ik wel helemaal terug kijken waar ik ook 30 dagen had, maar daar schiet ik nu weinig mee op.

Edit: het is opgelost en niet meer nodig.

Laatst bewerkt:
@Timshel, Mooie toevoeging die vergelijking! :thumb:
Ik vind het toch weer leuk om te zien dat VBA niet altijd nodig is.

@MarcelBeug, en jij ook een dikke duim voor je oplossing!

@Harry, wel jammer dat die helpers ons zo lang laten modderen hè (voordat ze ons te hulp schieten)? :D

Laatst bewerkt:
@ Hsv,
Ik heb het voorbeeldje van uw laatste postje nog eens overlopen met kalender en calculator (kon het niet laten omdat de dagen zo belangrijk zijn). Timsel zijn redenering is correct. Zo heb ik me laten vangen.

Tja, ik kan er alleen maar dit over schrijven.
Leerzaam moment, maar jammer van de tijd.

Ik heb het voorbeeldje van uw laatste postje nog eens overlopen met kalender en calculator

#75 had ik aangepast om 16:14, en blijf daar ook achter staan.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan