• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule vermenigvuldigen aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

janmulder85

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2007
Berichten
63
Hallo,

Ik heb een formule gemaakt voor een vermenigvuldiging van 2 cellen in een macro. Het resultaat moet dan in een derde cel komen te staan. Zie de formule:

Range("J8:J17").Formula = "=IF(PRODUCT(H8,I8)="""","""",PRODUCT(H8,I8))"

Er komt nu ook al een resultaat als 1 van de 2 cellen is ingevuld. Nu wil ik graag dat er alleen resultaat komt als er in beide cellen een waarde is ingevuld. Als ik de komma's vervang door het *teken krijg ik in Excel #WAARDE...

Wie kan mij helpen deze formule uit te breiden zodat het goed werkt?
 
Dit zou het moeten doen.


Code:
Range("J8:J17").Formula = "=IF(OR(RC[-2]="""",RC[-1]=""""),"""",PRODUCT(RC[-2],RC[-1]))"
Mvg

Piet
 
Dankjewel Piet! Dit is hem helemaal. Het werkt prima.

Is het ook nog mogelijk om zolang de cel niet is ingevuld, '€ -' in de cel te laten staan waar het antwoord in komt?
 
In dat geval wordt de formule enigszins aangepast

Range("J8:J17").Formula = "=IF(OR(RC[-2]="""",RC[-1]=""""),0,PRODUCT(RC[-2],RC[-1]))"

Als je daarna de celeigenschappen opmaakt als financieel dan is jouw doel bereikt.

Mvg

Piet
 
Helemaal Top! :thumb: Zo wou ik het graag hebben inderdaad!

Bedankt en wat mij betreft opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan