• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule vervolledigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

verluc

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2009
Heb volgende formuile in gebruik dewelke voldoet voor één cel , namelijk O4 :

=AFRONDEN(ALS(ISFOUT(F4);G4;F4)*O4*ALS(C4="C";$N$2;$M$2);0)

Wens deze formule aan te passen, zodanig dat deze niet het resultaat geeft van cel O4, maar het resultaat van de
range O4:O1000

Weet echter niet goed waar het onderdeel SOM en range dient geplaatst te worden.
Heeft iemand hierop misschien een beter zicht?
Met gewaardeerde dank bij voorbaat.

Akkoord, maar deze formule staat in O1 en zou het resultaat moeten geven van O4:O1000
De cellen vanaf O4 zijn reeds ingevuld met een getal.

Kan het zo simpel ?

Code:
=AFRONDEN(ALS(ISFOUT(F4);G4;F4)*SOM(O4:O1000)*ALS(C4="C";$N$2;$M$2);)

Anders lijkt een voorbeeldje toch gewenst.

Joske

Nee, zo simpel lijkt het niet.
De berekening doet Uw code inderdaad, maar enkel op basis van C4
In kolom C kan zowel een C staan als een A, vandaar de M2 of N2
Misschien is een macro een uiteindelijke oplossing?

sylvester-ponte, Uw aangepaste formule, ben ik tot het idee gekomen dat dit op te lossen valt met een hulpkolom.
Vandaar mijn gewaardeerde dank voor Uw genomen tijd.

Ik zie nergens een aangepaste formule. Aangezien het forum ook een zoekfunctie heeft, is het wel zo prettig dat je even de oplossing plaatst. Dan hebben anderen er ook wat aan.

Hello VenA,
Heb bijkomende 4 kolommen gecreeerd met volgende formule en dan doorgetrokken :

=AFRONDEN(ALS(ISFOUT(F4);G4;F4)*O4*ALS(C4="C";$N$2;$M$2);0) Totaal staat dan in O1
=AFRONDEN(ALS(ISFOUT(F4);G4;F4)*P4*ALS(C4="C";$N$2;$M$2);0) Totaal staat dan in P1
=AFRONDEN(ALS(ISFOUT(F4);G4;F4)*Q4*ALS(C4="C";$N$2;$M$2);0)Totaal staat dan in Q1
=AFRONDEN(ALS(ISFOUT(F4);G4;F4)*R4*ALS(C4="C";$N$2;$M$2);0)Totaal staat dan in R1

en daarvan dan de optelling van gedaan.
Had het liever gebruikt via een Workbook_Open omdat ik daar kan tot laatst gebruikte rij kan gaan zodat er VEEL minder formules zijn.
Toch bedankt voor Uw opmerking.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan