• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule via VBA in sheet plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeroen123456

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2007
Berichten
115
In een sheet wil ik de volgende procedure opzetten

Haal informatie uit een dump en zet in tabblad [data] (dit heb ik al voor elkaar)
Dit word op tabblad vertaald naar een record layout op tabblad [Record elektronische aangifte 21]
Ook gaat prima.

De record layout bevat een Startrecord, meerdere datarecords en een eind record
Bij iedere nieuwe rapportage zal het aantal datarecords anders zijn.

Al bij het vernieuwen van tabblad [data] middels verwijder alles en voeg nieuwe data toe raakt op tabblad [Record elektronische aangifte 21] alles in de war en staat er slechts nog #VERW
Ik wil dat oplossen door middels vba de formules op tabblad [Record elektronische aangifte 21] telkens opnieuw in te vullen.

Ik meen dat dat kan door
Code:
RANGE(A1)= [COLOR="#FF0000"]"="9801"&"123456789B01"&Variabelen!C3&"BEDRIJFSNAAM BV                 "&"      "&"     "&Variabelen!C4&Variabelen!C5&"+311234567890)   "&"            ""[/COLOR]

Daar loop ik op vast vanwege de vele aanhalingstekens en spaties. Ik krijg dan compileerfout verwacht instructie einde. ergens midden in de formule.
 

Bijlagen

  • rapportage test.xlsx
    12,9 KB · Weergaven: 20
Wil je een formule in A1 plaatsen of de waarden?
De code die je nu gebruikt plaatst in ieder geval geen formule.
Daarnaast is het rode gedeelte dat je laat zien een dusdanige puinhoop dat er niet veel van te maken valt wat je nu precies in die cel wilt hebben.
En waarom al die spaties?
 
Laatst bewerkt:
Excelformules zijn ervoor gemaakt ze met de hand in het werkblad te zetten.
Wat is daarop tegen ?
Voor een neiuwe werkblad met die formules gebruik je het werkblad als sjabloon.
 
Die puinhoop met spaties is bedoeld om een asciII bestand op te bouwen waar de diverse gegevensblokken op de juiste positie (1 tot en met positie 134) komen te staan.
Dat is niet zo sjiek als XML, maar als het is waar de wederpartij mee werkt dan heb ik niet veel keus. Lekker old school toch? :d

Ik heb de sheet nu voor elkaar met de formule vast in een cel.
Iedere maand zal ik de dataset vervangen in tabblad data.
Dan corrigeer ik nog wat regels waar nodig waarbij sommige worden samengevoegd.

De sheet waar de formules in staan beginnen met een start record
Dan een x aantal data records (ieder maand verschillend aantal)
En een eind record.

Zodra ik in de data sheet begin te rommelen op regelniveau gaan de formules in de [Record elektronische aangifte 21] in de war (diverse #VERW)

Mij idee was om na vernieuwen dataset te berekenen hoeveel datarecords er zijn en dan even opnieuw de formules in de sheet [Record elektronische aangifte 21] zetten.
Formule voor Start record altijd op regel 1
Dan formule voor data record 1
Datarecord 2
etc
Formule Eind record plaatsen op plaats laatste record + 1
 
Eerst maar eens kijken naar een aantal standaardfuncties die in Excel beschikbaar zijn zoals REPT() en TEXT()?

10 0-en
PHP:
=REPT(0;10)
Datumvandaag format jjjjmmdd
PHP:
=TEXT(TODAY();"jjjjmmdd")
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan