• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule voor automatische lijst van medewerkers met bepaalde status

Status
Niet open voor verdere reacties.

onzenoort

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2009
Berichten
12
Goedemorgen,

Ik heb een simpel bestand gemaakt om uit te leggen wat ik wil bereiken. Ik kom er echter niet uit.

In bijgesloten bestand op Blad2 heb ik een tabel staan met medewerkers met daarbij of ze gescheiden en/of gehuwd zijn (geweest).

Op Blad 1 wil met een formule een lijst krijgen van alle medewerkers die gehuwd zijn, dus alle medewerkers waar in kolom E op Blad2 “J” staat.

Wie kan me helpen?
 

Bijlagen

  • Voorbeeld.xlsx
    10 KB · Weergaven: 20
Waarom gebruik je geen draaitabel? En nog iets: het schiet natuurlijk niet op als je geen onderscheid maakt tussen de records. Neeem 23456: die is zowel gehuwd als gescheiden. Wat is die nu? Ik kan het er niet uithalen.
 
Hallo AccessGuru,

Bedankt voor je reactie.

Deze tabel is slechts een voorbeeld. Het maakt dan ook niet uit of er gehuwd en gescheiden staat of X en Y. Een draaitabel werkt in mijn geval niet, omdat ik een formule nodig heb in een groter complex document.

Het gaat me dus alleen of dit mogelijk is en zo ja, hoe de formule dan er uit moet zien.
 
Als je Office 365 hebt, kan je deze formule gebruiken.
PHP:
=FILTER(A1:E11;E1:E11="J";"Geen data")

één en ander wordt wel flexibeler als je de data van blad2 in een Tabel zet:

PHP:
=FILTER(Tabel1;Tabel1[J/N]="J";"Geen data")
 
Hallo lam201,

Bedankt voor je bericht. Ik ben in mijn verhaal niet helemaal volledig geweest. Ik wil graag de mensen die gehuwd zijn, dus alle werknemers die in kolom D op Blad 2 de waarde "gehuwd" hebben taan en in kom E op Blad 2 de waarde "J".
 
Dan wordt het zo:

PHP:
=FILTER(Tabel1;(Tabel1[J/N]="J")*(Tabel1[Gebeurtenis]="gehuwd");"Geen data")
 
May,

Daarvoor heeft MS draaitabellen uitgevonden.
of eenvoudiger nog : een dynamische tabel. (2e bestand)
 

Bijlagen

  • __draaitabel_001_snb.xlsx
    12,2 KB · Weergaven: 14
  • __dynamische_tabel_001_snb.xlsx
    10,5 KB · Weergaven: 18
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan