• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule voor boekhouding met gegevensvalidatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

FreekP

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2018
Hallo iedereen,

Ik had een vraag met betrekking tot een formule.
Ik wil voor mezelf een soort van boekhouding maken, nu heb ik ook ergens gezien dat het mogelijk is dat je via gegevensvalidatie per groep (bijv. inkomsten) dat je daar een waarde aan kan hangen en dat dat in een aparte kolom word opgeteld.
In hoeverre is dit mogelijk?
En welke formule moet ik daarvoor gebruiken?

Ik stuur een voorbeeld bestandje mee dat misschien wat meer duidelijk moet maken.

Bijlagen

Met SUMIF() of een Draaitabel kan dat. Gebruik voor de invoer een echte tabel dan is het bereik altijd correct.

Bijlagen

Hallo JanBG,

Hier een iets uitgebreider voorbeeldje.
Het ging mij voornamelijk alleen om de formule die erbij moet.
Ik ben zelf nog niet helemaal erover uit hoe ik het wil gaan vormgeven dus vandaar het magere bestandje.

Bijlagen

Probeer het geheel dynamisch te maken. Dus geen harde waarden in de gegevensvalidatie maar ophalen uit een tabel. Ga ook geen losse tabjes gebruiken voor de verschillende maanden. In de tab 'data' een random gegenereerde tabel met een dynamische keuzelijst. In de tab 'Overzicht' een draaitabel met 2 slicers waarmee je eenvoudig kan filteren.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan