• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule voor knop printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gijsbert1960

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2017
Hallo allemaal

Ik heb 3 macro's die ik via 1 knop wil activeren maar weet niet of de formule juist is die ik er aan wil verbinden. De namen van de macro's zijn als volgt
Code:
 1 Sub lospapierA_printen  2 Sub lospapierD_printen  3 Sub Afgifte_printen
De code die ik aan de knop wil hangen is om als er aan bepaalde voorwaarden is voldaan de juiste macro te activeren. De formule hieronder heb ik geprobeerd maar geeft rode letters L21 kan Zijn A B C D E of F als L21 leeg is moet hij eigenlijk niets doen, maar ik weet niet hoe dat in de formule te maken.

Code:
With ActiveSheet
If Range("L21").Value = "A"       (deze heeft rode letters)
lospapierA_printen starten
If Range("L21").Value = "D"       (deze heeft rode letters)        
lospapierD_printen starten
Else
Afgifte starten
End If
End With

Ik hoop dat iemand mij kan helpen daar ik er niet uitkom.

M vr gr
Gijs

Laatst bewerkt:
Omdat je geen voorbeeld document hebt geplaatst kan ik de aanroep van je routines (geen formules) niet controleren.
Code:
Select Case Range("L21")
    Case ""     [COLOR="#008000"]'Niks doen[/COLOR]
    Case "A":   lospapierA_printen
    Case "D":   lospapierD_printen
    Case Else:  Afgifte_printen
End Select

In je eigen code krijg je die rode letters omdat je geen THEN en ELSEIF hebt gebruikt.

Laatst bewerkt:
Je kan het voorbeeld dat ik plaatste zo overnemen.

Hij gaat sowieso het schip in :p

Gijs, als je computer weer aan mag, zou ik het voorbeeld bestand toch maar verwijderen of aanpassen, want doordat je het wachtwoord meegeeft, kan ik alles openen en je daarom alvast feliciteren met je 48ste verjaardag over ruim veertien dagen...;)

Laatst bewerkt:
Hallo edmoor

Het is opgelost met Uw formule bedankt daarvoor
Inderdaad formatfrits we hebben geen overdruk, vaart U ook
JanBG de gegevens die er in staan mag men zien en alvast bedankt voor de felicitatie

Hoi Gijs,
Ik had ook al gezien dat je waarschijnlijk beter niet je gehele bestand had moeten plaatsen , teveel info die hier niet terzake doet.
En nee, ik vaar niet, maar ben loadingmaster op een groen/gele raffinaderij. Collega's van je kennen mij wel, maar helaas voor jou, komen deze oudere schepen nooit bij ons.

Groeten,
Frits

Gijs,

Ik waardeer je vertrouwen in de mensheid, maar namen, geboortedata en paspoortnummers zijn op het open internet maar al te vaak een uitnodiging voor identiteitsfraude. Je wilt toch niet dat jij of een van je bemanningsleden 'opeens' een hypotheek heeft voor een huis of auto waar hij of zij het bestaan niet kent? Ik weet niets van schepen, laden of lossen, maar ik ben als psychiater werkzaam in een TBS kliniek, dus ik weet wel waar sommige mensen toe in staat zijn; noem me achterdochtig, maar het is helaas wel de realiteit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan