• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule voor opsplitsing toevoeging huisnummers

• Onderwerp starter Onderwerp starter webm
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

webm

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2006
Wie kan mij helpen aan een formule? Ik heb een groot excel bestand waar de huisnummers en de toevoeging huisnummers opgesplitst moet worden dus bijvoorbeeld 28L moet in excel in twee aparte kolommen, kolom huisnummer, kolom toevoeging.

bijgaand voorbeeld

Bijlagen

hoi JP, leuke oplossing.
ik vind eigenlijk wel dat als de toevoeging "-c2" is dat dan "-c2" of "c2" terug moet komen als toevoeging.
en dat de 2 niet aan het nummer geplakt moet worden.

Ergens in mijn archief een mooie iets uitgebreidere variant gevonden. De credits gaan dan ook naar de maker: Emiel Nijhuis. Ooit eens getest op een gemeente met ± 70.000 aansluitingen en volgens mij loopt het alleen fout als in de straatnaam achteraan een spatie en dan een nummer staat. Bv "Plein 44" en dan het huisnummer. Maar dit komt in Nederland niet veel voor.

Bijlagen

@Sylvester
Daar had ik geen rekening mee gehouden , heb alleen rekening met het bestand gehouden

@VenA
Inderdaad een prachtig bestand, leuk dat je het met ons wilt delen, verdwijnt zeker ook in mijn archief

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan