• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule voor overschrijven Entry Database

Status
Niet open voor verdere reacties.

Developer

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2013
Goede dag allemaal,

Ik heb een sheet waarin wat NAW gegevens opgeslagen kunnen worden .. vrij simpel, maar effectief ..
Heb op deze sheet ook een zoek functie gemaakt om eerde opgeslagen data te kunnen inzien .. tot zover geen probleem ..
In deze sheet (zie bijlage) kun je ook, indien gewenst de gegevens aanpassen ... aangepaste / gewijzigde gegevens worden dan weergegeven in Cellen T6 t/m T11

Vraag die mij rest is .. weet iemand een formule waarmee ik in de Database de gewijzigde gegevens kan opslaan op dezelfde regel als waar de oude gegevens stonden ..

Alvast bedankt voor jullie feedback

DevelopperBekijk bijlage Voorbeeld 1.xlsm

je schrijft:
In deze sheet (zie bijlage) kun je ook, indien gewenst de gegevens aanpassen ... aangepaste / gewijzigde gegevens worden dan weergegeven in Cellen T6 t/m T11
maar in T6 t/m T11 staan formules.
wil je die overschrijven? dan verdwijnen de formules.
waar ga je die aanpassing uitvoeren?

- Creëer van de opgeslagen gegevens een een tabel, dat werkt makkelijker met verwijzen in VBA
- Je moet in VBA nagaan of C3 als inhoud heeft Create New of Change Existing met een If functie.
- Als dit dan op een Change uit loopt, kun je cel E3 als referentienummer nemen om met een VLOOPUP de juiste regel te selecteren en dan de gegevens te plakken
- Als dit op een Create New uit loop, kun je een regel toevoegen aan de tabel. Dan heb je cellen C21 en D22 ook niet meer nodig. Je kunt tenslotte het laatste Nr opvragen en dit ophogen met 1.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan