• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule voor pauze berekening

Status
Niet open voor verdere reacties.

wim1985

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2008
Ik heb in C1 de begintijd staan en in D1 de eindtijd. Nu moet er afhankelijk van de werktijd in cel C10 de totale hoeveelheid opgenomen pauze komen te staan.

Pauze tijden zijn:
9:30 tot 9:45
12:00 tot 12:30
14:45 tot 15:00

Ik heb al verschillende formules geprobeerd maar krijg niets goed werkend.

Iemand een idee?

wim1985,

Als je de twee tijden van elkaar aftrek en dan nog 1 uur eraf ben je er toch.(als je 8 uur werkt)
Zet anders even een bestandje hier.

Nee dat gaat niet goed. Als dan de eindtijd 13:00 is staat er 0:30 en er zou dan moeten staan 0:45 ( 0:15 + 0:30)

gr Wim

Dag Wim,

En met celeigenschappen :mm ?

Groetjes,
Georgyboy

Je kan volgende formule gebruiken voor het totaal aantal uren pauze per werkdag te berekenen. bv. formule in E2

Code:
=ALS(EN(C2<=$H$11;D2>=$I$11);$J$11;0)+ALS(EN(C2<=$H$12;D2>=$I$12);$J$12;0)+ALS(EN(C2<=$H$13;D2>=$I$13);$J$13;0)

In het bereik H10:J13 zet je dan volgende data (uren ingevoerd als uren):

Code:
begin	einde	pauze
9:30	9:45	0:15
12:00	12:30	0:30
14:15	15:00	0:15

Wim,

Nu moet je nog handmatig de tijd selecteren, maar er komen honderen regels per dag voorbij. Hij moet dus afhankelijk van de begin en eindtijd zelf de juiste pauzetijd in cel E2 zetten. De begin en eindtijden worden automatisch gevuld, dus dit moet ook automatisch

Gr Wim

wim1985,

Nu moet je nog handmatig de tijd selecteren, maar er komen honderen regels per dag voorbij.
Daar had je in het begin niet over maar neem de formule van Finch die werkt perfect.
Suc6,

Ik heb voor de oplossing van Ron gekozen. Echter voor de tijd natuurlijk cellen B gekozen anders wordt op het verkerde moment de tijd eraf getrokken

Allen bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan