• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule voor selecteren cel met bep. waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

Janssuh74

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2010
Ik heb een excel bestand met meerder kolomen (A t/m AC).
Nu wil ik een formule hebben die kolom C selecteerd op een bepaalde waarde (€. 7.500,). Alles wat lager is dan dat bedrag moet in een andere kolom worden opgeteld.

Basis is dus kolom C en de bedragen van bijv. kolom Y moeten dan worden opgeteld.

Weet iemand een oplossing?

gr.
rein

Je vraagstelling is dermate vaag dat een exact antwoord op dit moment onmogelijk is.

Het enige wat ik nu kan voorstellen is dat je jezelf eens verdiept in de functie SOM.ALS of SOMMEN.ALS.

Voor meer assistentie een representatief (Excel) voorbeeldbestand plaatsen s.v.p. met daarin ook (handmatig) aangegeven de gewenste uitkomst.

Bsete Rein,

Een klein voorbeeld bestand zou het (in elk geval voor mij) iets duidelijker maken

Een voorbeeldbestand wordt meestal ontdaan van gevoelige informatie...

Maar on-topic: moeten wij nu gokken waarvoor in deze uitgebreide sheet jij een formule zoekt?

En laat ik dan eens gokken, volgens mij zoek je zoiets voor cel C135:
Code:
=SOM.ALS(C3:C132;"<7500")

Laatst bewerkt:
@Janssuh74

Ik zou dat bestand toch maar zo snel mogelijk weghalen,
deze post gaan ze u niet in dank afnemen, denk ik zo.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan