• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule voor weeknummer uit tekst? destilleren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hij geeft dan aan week 3 en het is week 2 10-16 januari is week 2. Honderd keer geprobeerd. Met ;21 geeft fout #GETAL! en zonder week 3.

Jij werkt met versie 2007
Daarbij werkt de '21' niet.

Zoek op 'weeknummers' op deze site en je zult vast genoeg alternatieven vinden.

Van Cow18

Code:
=REST(INTEGER((M10-DATUM(JAAR(M10-WEEKDAG(M10-1)+4);1;3)+WEEKDAG(DATUM(JAAR(M10-WEEKDAG(M10-1)+4);1;3))+5)/7);53)

Die geeft twee als resultaat. Bedankt voor de hulp.:thumb:

Week begint op zondag
Het kan verwarrend zijn voor andere als je werkt met verkeerde weeknummer.

Een week begint altijd op maandag en eindigde zondag.
Daarnaast beginnen onze weken altijd op maandag en eindigen ze op zondag. Ook de eerste week zal dus moeten beginnen op een maandag.
Als 4 januari bijvoorbeeld op een maandag valt, Dan 1, 2 en 3 januari tot de laatste week van het vorige jaar.
Er zijn jaren met 52 weken, maar ook 53 weken komt geregeld voor.

Dan zeg ik het verkeerd. Ik bedoel dat ik een kalender voor me heb liggen die zondag bovenaan heeft staan. Dus zaterdag staat onderaan.

@cow

Kan dat niet korter ?

PHP:
=INT((TODAY()-DATE(YEAR(TODAY())-1;12;28))/7)

@snb
Die formule stond in een andere topic gevonden op advies van popipipo. Deze werkt in ieder geval in Excel 2007 H&S en ik weet niet of dat daar aan de orde was.

@snb, ik denk dat ik in de topic waarvan sprake duidelijk verwezen heb naar je site.
Vermoedelijk licht aangepast voor een week beginnend op en zondag en ik had wel in het achterhoofd dat het eenvoudiger kon.
Dus ja, je hebt gelijk.
Staat deze ook al op je site ?

De ISO-logica is dat, ongeacht de weekdag, 4 januari altijd in week 1 valt, dus 28 december (=-7) altijd in de laatste week ?
Maar zit daarbij dan ook de bepaling of de zondag of de maandag dag 1 van de week is ?
Anders ga ik het vanavond eens van dichter bekijken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan