• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule voor zoeken in 2 kolommen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jolly01

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2009
Berichten
486
In de bijlage staan in kolom B van blad "Opzeggen" de pakketten die kunnen voorkomen in kolom B van blad "Data Dump"

Nou wil ik in Cel C2 blad "Opzeggen" een formule die zoekt hoe vaak "STBP" voorkomt in kolom B blad "Data Dump" met waarde "Opzeggen (formulier sturen)" in kolom A blad "Data Dump"

Iemand een idee?
 

Bijlagen

  • Mapr.xls
    37,5 KB · Weergaven: 25
Invoeren als matrix.

Code:
=SOMPRODUCT((ALS(ISFOUT('Data Dump'!$A$2:$A$500=A2);0;'Data Dump'!$A$2:$A$500=A2))*(ALS(ISFOUT('Data Dump'!$B$2:$B$500=B2);0;'Data Dump'!$B$2:$B$500=B2)))
 
Bedankt voor je input HSV !
Ik heb de matrixformule succesvol kunnen overzetten naar de oorspronlijke sheet. Met een beetje experimenteren kan ik nu ook andere data tellen hiermee.

Nou heb ik in onderstaande bijlage in blad Data Dump in kolom B emailadressen en in kolom E aantallen. Nou wil ik in blad Opzeggen Cel F2 een formule die in blad Data Dump de som van de aantallen neemt in kolom E, die in kolom B een emailadres bevat. Hier zou dus in Cel F2 blad Opzeggen de uitkomst 10 moeten zijn.

Heb je een idee hoe de formule er dan uit gaat zien? Ik zoek naar een formule die zoekt naar "@" in kolom B blad Data Dump.
 

Bijlagen

  • Mapx(4).xls
    31,5 KB · Weergaven: 21
Laatst bewerkt:
Matrixformule:
Code:
=SOM((ALS(ISFOUT(VIND.SPEC("*@*";$B$2:$B$33;1));"";$E$2:$E$33)))
 
Bij nader inzien moet ik nog iets betrekken bij de formule.

Nou heb ik in onderstaande bijlage in blad Data Dump in kolom B emailadressen en in kolom E aantallen. Nou wil ik in blad Opzeggen Cel F2 een formule die in blad Data Dump de som van de aantallen neemt in kolom E, die in kolom B een emailadres bevat én in kolom A de waarde "Opzeggen (formulier sturen)" heeft. Hier zou dus in Cel F2 blad Opzeggen de uitkomst 6 moeten zijn.

Kan je me met deze formule helpen?
 

Bijlagen

  • Mapx(5).xls
    31,5 KB · Weergaven: 17
Hierbij moet het opgelost zijn.

Code:
=SOM((ALS(ISFOUT(VIND.SPEC("*@*";'Data Dump'!$B$2:$B$33;1));"";(('Data Dump'!$A$2:$A$33="Opzeggen (formulier sturen)")*('Data Dump'!$E$2:$E$33)))))
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan