• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule voorwaardelijke opmaak wordt niet doorgevoerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

michielvd123

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2009
Ik heb een formule in voorwaardelijke opmaak als volgt:

=ALS(C2="BT";EN($K$2="NOK"))

Als ik deze doorvoer naar de volgende cellen in de kolom C, dan blijft C2 altijd staan in de formule. Dit zou dan C3, C4, C5, ... moeten worden.

K2 die moet wel degelijk blijven staan.

Hoe kan ik dit oplossen?

Je hoeft enkel de opmaak door te voeren. Dit kan bvb. met de verfkwast, of slepen met de vulgreep met de rechtermuisknop, of kopiëren van de cel en de inhoud veranderen.

=ALS(EN(C2="BT";$K$2="NOK"))

Probeer eerst eens om een goede formule te maken
Er staan nu alleen maar voorwaarden
er moet ook nog vermeld worden wat er dan moet gebeuren
m.vr.gr.
Wim

In vw opmaak kan/moet je de ALS weglaten:
Code:
=EN(C2="BT";$K$2="NOK")

Dit is de formule die in voorwaardelijke opmaak steekt.

Als alles klopt zoals in de formule, dan wordt de cel groen. Alles werkt zoals het moet, maar niet om het door te kopiëren.

Selecteer het hele bereik waar de vw opmaak moet komen >> vw opmaak >> formule:
Code:
=EN(C2="BT";$K$2="NOK")
opmaak kiezen >> OK >> OK.

Probeer eerst eens om een goede formule te maken
Er staan nu alleen maar voorwaarden
er moet ook nog vermeld worden wat er dan moet gebeuren
m.vr.gr.
Wim

Dit klopt niet.

Excel verwacht een instructie die leidt tot een Waar of een Onwaar. (of een instructie die kan / zal geïnterpreteerd worden als Waar of Onwaar).

Wigi oké
maar leg me dan ook eens uit waarom je die K2 nog meeneemt in de formule want in de hele range verandert hij niet dus eigenlijk een vaste waarde Alles gekleurd of niets gekleurd
Volgens mij is het dus met 1 voorwaarde ook te realiseren
m.vr.gr
Wim

Volgens mij is het dus met 1 voorwaarde ook te realiseren

Volgens mij niet, tenminste niet als het de bedoeling van de TS is om via K2 de voorwaardelijke opmaak makkeljik "aan" of "uit" te schakelen.

Volgens mij niet, tenminste niet als het de bedoeling van de TS is om via K2 de voorwaardelijke opmaak makkeljik "aan" of "uit" te schakelen.

Dat had ik ook gemeld. Alles gekleurd of niets gekleurd Maar zijn reden blijft een aanname en daar heb ik mij ook mee vergallopperd door aan te nemen dat hij een andere als de C kolom wilde kleuren. Het is niet erg dat iemand in de C kolom alleen maar ´BT´zet en alle cellen linkt aan K2. Als je dat zo sec bekijkt is het wel een beetje vreemd
Laten we dan maar niet verder gaan speculeren over het waarom men dergelijke constructies hanteert. Daar hebben we onvoldoende informatie voor gekregen
M.vr.gr.
Wim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan