• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johanheijkers

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2020
ik heb in het bestandje proberen uit te legen wat ik (werk) willen doen.
ik hoop dat het duidelijk is uit gelegd.

de prijzen die er in staan zijn voorbeeld prijzen.

groetjes Johan

Bijlagen

Zal misschien wel lukken met VBA, MAAR DAN EERST DE BEVEILIGING ER AF HALEN...
:d

Het kan denkik ook wel met formules, beetje dezelfde methode als die andere indirect formule.
Alleen ik begrijp de vraag niet.

ik zal het proberen wat ik bedoel.

zo als je ziet heb ik een hoofd sheet Template hier komen gegevens naar toe van uit een ander programma (ramen en deur)deze gegevens vullen we aan met andere gegevens
dan maken we hier een of meerdere sheets deze sheets krijgen dan een naam volgens B2.
nu krijgen wij op het totaaloverzicht de gegevens van het hele werkmap. Maar nu komt het in de sheets kunnen we wil een keer wat toevoegen dus een regel invoegen waar door de cel naar onder
zakt en dan klop mijn overzicht niet meer.

ik hoop dat het nu wat duidelijker is wat ik bedoel. ik ben zelf ook nog aan het zoeken en proberen.

groetjes Johan

Bijlagen

Hi
Is mijn mening is een zeer onduidelijk excel bestand.
Beschrijf eigenlijk eens heel duidelijk wat de bedoeling is ?
En van wat je wilt bekomen.
Want gaat weer een zoveelste ellendig draaitje woorden anders wat tot niks gaat leiden

Laatst bewerkt:
Hallo,

het is toch moeilijk om uitlengen wat in je hoofd heb zitten.
ik ga het nog een keer proberen.

Code:
{=SOMPRODUCT(ALS.FOUT(SUBTOTAAL(9;INDIRECT(B2&RIJ($1:$56)&"![COLOR="#FF0000"]j187[/COLOR]"));0))}

deze formule heb ik hier gekregen en werk super maar het in rood j187 is de waarde die ook in een ander cel kan komen te staan door rij invoegen .
maar de waarde is aan een code gekoppeld zie bijlage.
alleen de sheets hebben de naam die staat in b2 in totaaloverzicht
dus hij moet zoek in alle sheets naar die code met waarde en dat optellen
de sheets totaaloverzicht en template doe hier niet in mee.
ik hoop dat ik het nu duidelijk heb uitgelegd.

groetjes johan

Bijlagen

beschrijf anders heel duidelijk hoe het excel bestand er zou moeten uit zien
en wat er moet worden in gevuld

glda19,

hoe het uit moet zien is hoe het nu is maar totaaloverzicht moet ik nog opmaken met de waardes van een bepaalde gegevens

deze willen we een een overzicht zie. dat is totaal prijzen, aantal kg , en nog wat andere dingen.
dus ik zoek een aanvulling dat hij de waarde zoek via de code. dit is wat ze op mij werk het willen. een soort vert. zoeken.

Als ik het goed begrijp zoek je een uitslag via de indirect formule die op een verschillende rij kan staan op verschillende tabbladen.
Ik heb even een vereenvoudiging van je bestandje gemaakt.

Het is in indirect formule in combinatie met index/match formule.
Verander A3 en/of A4 en kijk wat met de uitslag in C4 gebeurt.

Bijlagen

Johan, no offense maar ik zou ook eens een Nederlands grammatica/spellingsboek openslaan;)

Popipipo,

Dit is niet wat ik zoek de code die ik hier boven heb neer gezet is goed, maar de waarde die in J187 staat kan als we later als we een rij in moeten voegen maar onder zaken.
dus hij moet niet zoeken naar een cel waarde maar zoeken naar waarde die gekoppeld is aan een sub code.
voorbeeld:

dus code 40110 ik klom a dan staat de waarde in klom f in de zelfde rij.

gr johan

hier een ander voorbeeld.
het is niet gemakkelijk wat ze op het werk willen als dit niet gaat ga ik kijken om de rijen van te voren al in te voegen zodat je op cel kan zoeken wand dat werk wel.

Bijlagen

Als j187 een naam krijgt, dan schuift die naam mee naar het nieuwe regelnummer. Ik denk dus dat je j187 moet vervangen door een gedefinieerde naam

Vraag blijft een beetje onduidelijk wat mij betreft.
In je bestandje wil je nu weer 2 getallen optellen?

Voor het optellen zou je deze formule kunnen gebruiken.

Code:
=INDEX(Blad2!F1:F30;MATCH(info!B5;Blad2!A1:A30;0))+INDEX(Blad3!F1:F30;MATCH(info!B5;Blad3!A1:A30;0))

Hallo mensen,

Ik ga met mijn werk overleggen om het dat anders gaan doen.
Wat ze nu willen gaat het niet worden.

ik wil jullie bedanken voor het mee denken.:thumb:

groetjes Johan

ik zal deze vraag afsluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan