• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule vvor autm. invullen kolommen

Status
Niet open voor verdere reacties.

coolsluc

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2013
Aan iedereen die wil helpen: Ik heb een standaardblad gemaakt voor het invullen van de score (kaartprijskamp)en dit per ronde (4 ronde).
Nu is het zo dat ik naargelang het aantal deelnemers (4 per tafel) een voorgedrukt invulblad heb waar ik de inschrijvingsnummers van de deelnemers moet inbrengen en dit per ronde.
Voor deze nummers heb ik bestaande tabellen om de volgorde aan de tafel/per ronde te geven.
Momenteel moet ik steeds manueel deze nummers inbrengen en dit voor een maximum van 30 tafels x 4ronde wat een zeer intensief/tijdrovend werk is.
mijn vraag is of dit te automatiseren is met een formules/macro's zodat ik kan invullen bv: 5 tafels waardoor er een blad word aangemaakt met voldoende kolommen en dan autm. in de tabellen de nummers ophaalt en deze in de kolommen plaatst.
In bijlage de sheet met een aantal lege kolommen + een met de tabellen.
ps.:ik weet niet of dit mogelijk is!!

Bekijk bijlage Blad per ronde.xlsx

m.v.g.Luc

kan je laten zien hoe er zo een blad uit ziet als het ingevuld is

JeanPaul:In bijlage een ingevuld blad voor 5 tafels.
De moeilijkheid bestaat er in dat bij de verschillende tafels de invulling steeds verschilt (per A4 zijn er 4 tafels)terwijl bij 5 tafels ingeschreven op het tweede A4 blad tafel5 staat en dit verschilt telkens men een ronde verder gaat.
De bedoeling is bv: dat het standaardblad wordt aangevuld met 1 A4 blad per ingeschreven tafel en deze de nummers uit de tabellen haalt en op juiste plaats zet + de juiste tafelnummer en ronde op zijn plaats zet.
ps:moeilijker kan niet denk ik !!

Bekijk bijlage Blad per ronde1.xlsx

mvg,Luc

Layout ietsjes veranderd
Verander de rode 5 eens in een 4
Wil je meer rondes/tafels toevoegen dan cellen C3:F3 kopiëren

Is dit wat je bedoelt

Bijlagen

Popipipo:Dit is niet juist wat er bedoeld wordt.
De layout was zo opgemaakt dat bij het afdrukken er 4 tafels per blad werden afgedrukt, dit moet behouden blijven (de bladen worden in 4 gesneden).
in post 3 staat een beetje uitleg voor het gewenste resultaat.
ps.:in ieder geval reeds bedankt voor de poging.

m.v.g.Luc

Laatst bewerkt:
Als het papier toch in vieren gesneden wordt (elke tafel op een velletje), maakt de layout op het beeldscherm niet zoveel uit?

JeanPaul,bedankt voor de aangebrachte versie (kan dit gebruiken voor een andere toepassing)maar dit is niet bruikbaar voor mijn opzet.
Heren: Ik heb de lay-out aangepast tot 30 tafels ,nu is het de bedoeling dat via een toepassing knop het aantal tafels wordt ingegeven vb:5 en dat het aantal tafels word geselecteerd uit de lay-out waarna dan de cijfers opgevraagd worden uit de tabellen, ingebracht worden in de geselecteerde bladen waarna er met een extra knop de geselecteerde bladen afgeprint worden en het blad terug geledigd word!!

moeilijker kan niet denk ik??

Bekijk bijlage Blad per ronde1testblad.xlsx
mvg,Luc

nu is het de bedoeling dat via een toepassing knop het aantal tafels wordt ingegeven vb:5 en dat het aantal tafels word geselecteerd uit de lay-out waarna dan de cijfers opgevraagd worden uit de tabellen, ingebracht worden

Dit doet mijn bestandje toch

Popipipo:Jou bestandje doet inderdaad een deel van de opzet.
Mijn bedoeling is dat er standaard 4 tafels in de lay-out staan (rest verborgen of per blad toevoegen??)
Wanneer er meerdere tafels ingevuld worden moet de lay-out zich aanpassen naar de gevraagde tafels en de nummers uit de tabellen invoegen.
Wanneer de nummers ingevuld zijn zo er een knop moeten komen om de lay-out met de geselecteerde tafels af te printen + de lay-out terug in de originele stand zetten (4 tafels).
Dit moet in de lay-out in bijlage werken (de bladen zijn aangepast voor gebruik).
ps:SORRY voor de niet juist geformuleerde vragen hierboven, dit lijkt mij moeilijker dan ik dacht.

Bekijk bijlage Testblad tabellen.xlsx

m.v.g.,Luc

Laatst bewerkt:
Dit bestand aangepast met jou tabel tot 11 tafels, naar gelang de aantal deelnemers zal de print briefjes zich aanpassen, layout bestaat uit een blad , macro zal zich automatische aan passen tot alle invul formuliertjes zijn afgedrukt

Bijlagen

JeanPaul:bedankt voor de oplossing.
Ik zou toch enkele aanpassingen willen, als dit kan nl: het blad met de nummers en namen is niet nodig (daar heb ik een inschrijving blad voor met uitbetalingstabellen voor) enkel de knop om het aantal tafels in te vullen.
Deze zou ik graag in de sheet die word afgeprint hebben!!
Is het mogelijk om het blad tabellen te behouden zo als het oorspronkelijk is aangemaakt (misschien met de formules van Popipipo)???
in bjilage het voorbeeldblad (dit is handiger voor mij en de collega's).
Nu heb nog een vraag i.v.m. het afprinten(slechts 1 blad zichtbaar)Hoe weet ik wat hij afprint, ik kan dit niet controleren?,
PS: indien mogelijk natuurlijk.

Bekijk bijlage Testblad 1.xlsx
mvg,Luc

Laatst bewerkt:
Nu kan je tafel en blad controleren en afprinten, je bestaande tabel zal je moeten aanpassen zoals ik dit voor de eerste 11 tafels gedaan hebt, nog 19 tafels tedoen.

Bijlagen

JeanPaul:Bedankt voor de aangebrachte oplossing, werkt perfect.
ps:Ik heb de tabellen aangepast en getest-->OK + de controle getest-->OK + lay-out aangepast.
Nu heb ik nog een vraagje, Als ik mijn bladen wil afprinten print hij enkel het geselecteerde blad bv:tafel8/blad5 ingevuld-->enkel blad5 word afgedrukt!
Kan dit zo aangepast worden dat ik kan kiezen wat ik afdruk bv:tafels8-->alle 8 de bladen afdrukken / of enkel het geselecteerde blad zoals het nu werkt??
Er word nu met de regelmaat van de klok onleesbare/verbeterde cijfers ingevuld zodat de jury dit niet meer kan ontcijferen en er nieuw blad moet afgeprint worden,dit werkt nu perfect in jou versie.
Enkel de keuze om alle bladen te samen afdrukken zou ik er graag bij hebben.

Bekijk bijlage bladafgewerkt.xlsm

m.v.g.Luc

Laatst bewerkt:
Om alle bladen of t/m een bepaald blad af te drukken kan je deze code gebruiken. Als je in Q2 het laatste blad selecteert, dan wordt alles afgedrukt. Selecteer je bv 3 dan worden de eerste drie pagina's afgedrukt.

Code:
Sub print_alles()
Application.ScreenUpdating = False
With Sheets("AfdrukBriefjes")
    For i = 1 To .Range("Q2")
        .Range("Q2") = i
        .PrintPreview
    Next i
End With
Application.ScreenUpdating = False
End Sub

(.PrintPreview nog wel even aanpassen naar .PrintOut)

VenA:bedankt voor de hulp, Ik heb reeds verschillende pogingen ondernomen om de uitleg te kopiëren in de bestaande macro maar deze werkt niet (vorige tekst verwijderd) ,naam macro aangepast + tekst in macro, vorige tekst terug geplaatst + uw tekst-->werkt nog steeds niet
ps. Ik ben niet zo bedreven in macro's, de vorige werkt per blad (dit zou moeten blijven, als je bv: blad4 moet afdrukken heb ik blad1,2en3 niet nodig)maar ik zo wel de keuze willen hebben per blad of alles!!

m.v.g.Luc

Laatst bewerkt:
Als ik voorbeeldjes voorbij zie komen met daarin knoppen en code ga ik er vanuit dat diegene die het geplaatst heeft ook enige kennis heeft hoe dat ongeveer werkt. Je kan een nieuwe knop aanmaken en daar de macro print_alles aan koppelen. Je kan een msgbox/inputbox inbouwen om de gebruiker te vragen wat er afgedrukt moet worden etc. Alles voorkauwen en steeds een vervolgvraag krijgen is niet het doel van dit forum.

Met extra knop.

Bijlagen

JeanPaul bedankt voor de oplossing, werkt perfect.
Aan iedereen bedankt voor de aanbreng die tot de oplossing geleid heeft.

m.v.g.Luc

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan