• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule waarbij de range variabel ingesteld kan worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Charley

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2000
Hoi,

als ik een lijst heb (bijvoorbeeld een order rapportage), en ik wil daar een maandlijkse rapportage van maken, dan is dat voor 1 maand niet zo'n probleem. Echter ik wil dat voor een heel jaar doen, of een kwartaal of een andere periode.

Normaliter selecteer ik de date range handmatig in een formule. Kan ik ook instellen dat de datarange die ik wil hebben een bepaalde periode moet zijn, zonder dat ik steeds handmatig al die cellen moet selecteren?

dus bijvoorbeeld.

ik wil per maand bepaalde getallen hebben die ik middels een formule kan berekenen. normaliter selecteer je dus alle rijen die voldoen aan die maand. nu wil ik dat excel dat zelf doet, door bijvoorbeeld een datum range op te geven.

gr
charley

Het je geen voorbeeldje om door te sturen ?

Ik denk aan de functie som.als, daar moet je een bereik, criterium en optelbereik opgeven :rolleyes:

Dat criterium kan bijv > 31/12/2005 zijn.

Iets meer uitleg of voorbeeld zou nuttig zijn :confused:

Op deze site staat een mooi voorbeeld :
http://www.contextures.com/excelfiles.html#Filter

zie onder en open de map : FilterAdvDateRange.zip

Filter for Date Range -- uses Data Validation and Advanced Filter to extract a list of orders in selected date range; file contains a macro which automates the filter (XL2000 & XL2002 only) FilterAdvDateRange.zip 14kb

Hier kun je kiezen tussen 2 datums ? of vul 2 dezelfde datums in voor 1 maand.

Of zie eens naar de andere bestanden ?

Pierre

Laatst bewerkt:
Als je in een matrix A1 tot B2 je bereik plaats, Kolom A voor de rij en B voor kolom, rij 1 voor VAN en rij 2 TOT.
Vervolgens gebruik je in de formule die je wil het bereik met: (ADRES(A1;B1):ADRES(A2;B2))
A1 tot B2 is handmatig in te vullen of met vaste gegevens uit een lijst met de vaste gegevens (m.b.v. VALIDEREN).

(ADRES(A1;B1):ADRES(A2;B2)) moet een onderdeel zijn van de formule waarin je het bereik moet opgeven.

Grt,
deSmid.

jpvs zei:
Op deze site staat een mooi voorbeeld :
http://www.contextures.com/excelfiles.html#Filter

zie onder en open de map : FilterAdvDateRange.zip

Filter for Date Range -- uses Data Validation and Advanced Filter to extract a list of orders in selected date range; file contains a macro which automates the filter (XL2000 & XL2002 only) FilterAdvDateRange.zip 14kb

Hier kun je kiezen tussen 2 datums ? of vul 2 dezelfde datums in voor 1 maand.

Of zie eens naar de andere bestanden ?

Pierre

Kijk volgens mij kan ik daar wel iets mee, super en iedereen alvast bedankt!

Groeten
Charles

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan