• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule werkt half

Status
Niet open voor verdere reacties.
b en c werkt , ik had gehoopt dat als de 2 formules samen gevoegd zijn, dat ik het dan zelf tot 5 dagen kan koppelen, maandag tm vrijdag
de formule word te ingewikkeld, ik laat het even rusten,
dank u wel voor de vele moeite

MVG mr0007

=KIEZEN(WEEKDAG(S1;2);"Ma";"Di";"Wo";"Do";"Vr";"Za";"Zo")

ga ik ook nog even naar kijken

MVG mr0007

=ALS(WEEKDAG(S1;1)=2;EN(E31="b";0,5;EN(E31="c";0,5;ALS(WEEKDAG(S1;1)=3;EN(E31="b";0,5;EN(E31="c";0,5;ALS(WEEKDAG(S1;1)=4;EN(E31="b";1;EN(E31="c";2;ALS(WEEKDAG(S1;1)=5;EN(E31="b";3;EN(E31="c";4;ALS(WEEKDAG(S1;1)=6;EN(E31="b";0,5;EN(E31="c";1;"")))))))))))))))

onwaar krijg ik als uitkomst
ik probeer iets als leek zijnde
kan iemand vertellen hoe ik onwaar weg krijg

MVG mr0007

Laatst bewerkt:
Bekijk dit voorbeeldje eens met Index/vergelijken zoals ik eerder voorstelde

Bijlagen

Mijn advies zou ook zijn de formule met index/vergelijken in post #25.

Voor de volledigheid nog even de formule met KIEZEN die ik bedoelde in post #15 (althans ik denk dat dit de bedoeling is).
Voor de duidelijkheid heb ik de formule per weekdag (zo=1 t/m za=7) op een aparte regel gezet, maar het kan allemaal achter elkaar op 1 regel.
Code:
=KIEZEN(WEEKDAG(S1;1);
"";
ALS(OF(E31="b";E31="c");0,5;"");
ALS(OF(E31="b";E31="c");0,5;"");
ALS(E31="b";1;ALS(E31="c";2;""));
ALS(E31="b";3;ALS(E31="c";4;""));
ALS(E31="b";0,5;ALS(E31="c";1;""));
"")

Overigens: het tweede argument van WEEKDAG geeft aan wat voor nummering gehanteerd moet worden:
1 = zo (1) t/m za (7); 2 = ma (1) t/m zo (7) en zo nog een boel meer zoals uit de helpinformatie blijkt (zie link in post #15).
In eerdere posts zie ik dat dan weer 1 gebruikt wordt, dan weer 2, ook nog 3 en 6, dus kennelijk was dit niet goed begrepen.

Laatst bewerkt:
popipipo de formule werkt dank u wel :D

MVG mr0007

Laatst bewerkt:
MarcelBeug ik kom hier nog niet achter, wat ma di tot en vr is, de formule doet het wel

=KIEZEN(WEEKDAG(S1;1);
"";
ALS(OF(E31="b";E31="c");0,5;""); ik dacht deze voor ma
ALS(OF(E31="b";E31="c");0,5;""); deze voor di
ALS(E31="b";1;ALS(E31="c";2;"")); deze voor wo enz...
ALS(E31="b";3;ALS(E31="c";4;""));
ALS(E31="b";0,5;ALS(E31="c";1;""));
"")

maar dat is het niet
het is nu donderdag dus ik dacht, dan is b wordt 3 en c wordt 4 ik kreeg 0,5
ik zie ALS(OF) 2 keer, voor welke dagen zijn het

MVG mr0007

Plaats eens je bestand, kunnen we mee kijken.

van MarcelBeug werkt nu ook , ik heb dus iets verkeerds gedaan ,wat, kom ik niet meer achter , ik had het weer weggehaald, ik kwam er achter nadat ik deze bestandje maakte, die HSV vroeg, hier is het bestandje.
ik heb dus een nieuw test bestandje gemaakt dus de cel E31 is verplaatst
van MarcelBeug werkt maar snappen doe ik het nog niet zo goed 2 keer ALS OF 3 keer ALS waarom het verschil snap ik niet goed maar het werkt

deze formule snap ik beter
=ALS.FOUT(INDEX($S$11:$W$14;VERGELIJKEN(C9;$R$11:$R$14;0);VERGELIJKEN(WEEKDAG(O1;2);$S$10:$W$10;0));"")

iedereen hartelijk dank voor de hulp

MVG mr0007

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan