• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule werkt niet correct.

Status
Niet open voor verdere reacties.

willemjan91

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2010
Berichten
28
Beste lezers,

Voor een eind kwalificatie gebruik ik verschillende waarnemingen. Deze waarnemingen komen uit een ander excel blad. De waarneming kan goed, voldoende, onvoldoende of slecht zijn. Echter als niet alle waarnemingen zijn gevuld, krijg ik geen eindoordeel te zien. Dit is dus wel de bedoeling. Omdat wanneer er in de maand januari waarnemingen zijn ingevoerd, de totale kwalificatie wel moet gegeven worden. Als ik bijvoorbeeld bij Jan. bij 1 kopjes alles weg haal, geeft deze geen kwalificatie meer.

Ik heb een verkort bestand hiervan toegevoegd.

Alvast bedankt.

Bekijk bijlage EXCELBESTAND.xls
 
Verander eens de formulie in cel AF22 naar:

Code:
=ALS(AF21=0;0;AF19/AF21)

Helpt dat?

Richard
 
Er ontstaat nu een ander probleem.

Als ik bovenstaande formule gebruik komt er automatisch bij geen invoer een onvoldoende te staan. Dit weegt ook mee in het eindoordeel, maar dat klopt niet. Procentueel gezien mag dus een waarneming alleen meetellen boven de 0%

Iemand daar een oplossing voor? Met de ALS formule krijg ik het niet voor elkaar.
 
Laatst bewerkt:
vertikaal zoeken in een tabel.

met opzoeken in een tabel.

d38 =
Code:
=VERT.ZOEKEN(AF$22;$AE$24:$AF$26;2;1)

d38 geel gemaakt.

zet je er zelf nog wel even de vooraardelijke opmaak in.

de formule doet het volgende:

zoek de waarde in AF22

zoek die waarde op in de tabel ae24:af26

zoek bij een gevonden waarde de 2e kolom

de waarde hoeft niet exact gevonden te worden (1) => 0 is de andere optie.

heb je hier vragen over, laat het gewoon even weten.
 

Bijlagen

  • EXCELBESTAND - willemjan91 - (oeldere).xls
    85 KB · Weergaven: 19
Laatst bewerkt:
Hoi,

Het is gelukt! Heb een extra vakje aangemaakt voor de scores slecht/onvoldoende en die een waarde gegeven, nu werkt alles goed :)

thx!
 
als het werkt, zoals je wilt, zet je de vraag dan even op opgelost?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan