• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule werkt niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sandra28

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2020
Beste,

Ik heb een document, maar de formules werken niet goed.

Ik mis het volgende:
-In het tabblad KPI verkoop wordt 'verloren'' en 'niet aangeboden' niet automatisch ingevuld.
-De reden wordt niet mee overgenomen vanuit het tabblad offerte overzicht

Hopelijk kan iemand me helpen met het invoeren van de formules in het document.

Bedankt alvast!

Bijlagen

Kijk nog eens goed naar de bereiken die je hebt ingesteld voor de AANTALLEN.ALS functies... je telt maar over een gedeelte van de kolommen.

Laatst bewerkt:
Oke, dankjewel.
Nu vraag ik me alleen nog af met welke formule ik ook in het tabblad KPI verkoop de reden van verloren automatisch kan vullen.
Kan iemand mij hiermee helpen?

Kijk weer goed naar de ingestelde bereiken. Er is nog een gemakkelijk optie voor data-analyse: de draaitabel. Dan heb je het probleem van formules niet... demo in bijlage.

Bijlagen

Dit gaat inderdaad een stuk makkelijker.
Hoe kan ik makkelijk het bereik van de tabellen aanpassen zonder de indeling hiervan te veranderen?
Dan kan ik zelf komend jaar toevoegen straks :)

Cursor in draaitabel > Menu draaitabel analyseren > andere gegevensbron.

Nog beter is om van de tabel op blad1 een "echte" dynamische Exceltabel te maken. Deze krijgt dan een naam en daar kun je naar verwijzen. Bij aanvullen wordt het bereik automatisch groter. In bijlage heb ik je hele tabel geconverteerd en de naam "Offertes" gegeven. In de draaitabellen verwijs ik hiernaar. Als je nu extra gegevens toevoegt worden ze meegenomen in de draaitabel.

Bijlagen

Als ik met de dynamische tabel werk, ben ik een aantal andere functies uit mijn overzicht kwijt.
op het moment dat ik het gegevensbereik wil aanpassen (zoals je aangaf) word deze niet meegenomen.
Zo had ik in rij 43 in het tabblad offerte overzicht aangegeven dat we deze 'niet aangeboden' hebben, maar deze wordt niet doorberekend in de draaitabel?

Je moet een draaitabel wel even updaten nadat je gegevens hebt toegevoegd...

Cursor in draaitabel > rechtermuisknop > vernieuwen.

Ja dat begrijp ik, alleen als ik dat doe is de layout weg met jaren en kwartalen.
Hoe kan ik dit voorkomen of alsnog opnieuw toevoegen na het vernieuwen?

Als ik "niet aangeboden" invul in rij 43 en de draaitabel vernieuw komt hij er gewoon bij te staan. Dus ik weet niet wat je precies doet...

Da's wel vreemd. Bij mij niet...

Wat verandert er precies? Kolommen meer/minder, rijen meer/minder, kolombreedte?

Doe anders eens een "voor" en "na" screenshot.

Laatst bewerkt:
Er zijn rijen minder, de rest blijft gelijk.
De rijen met jaartallen en kwartalen verdwijnen?

Dan zijn er waarschijnlijk geen gegevens voor die kwartalen. Is een optie in de draaitabel om die wel of niet te laten zien. (rechtermuisknop > weergave)

Ja maar de gegevens van de kwartalen die er al stonden zijn dan ook weg?
Als ik via rechtsemuisknop draaitabel velden open staat daar nu bij ''rijen' - jaren, kwartalen en reden verloren.
Als ik de gegevens heb vernieuwd, staat her hier alleen nog maar reden verloren en is jaren en kwartalen weg?

Staat er een filter aan toevallig?

Anders even voorbeeldje plaatsen...

Je hebt een verkeerde datum (met puntjes is geen datum voor Excel) ingevoerd in B43 op offerte-overzicht. Trek gewoon de formule in de kolom door en het vernieuwen gaat daarna goed.

Als je een Duitse datum wil tonen doe je dat met het numberformat van de cel, niet met de inhoud (=waarde) van de cel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan