• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule werkt niet na copieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerrit123456789

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2013
Berichten
252
Goedemiddag,

Ik heb een probleem en krijg het niet opgelost.
Als ik de formule die in cel aj3 staat naar ak3 copieer, dan werkt niet formule niet.
Ik heb alles gecontroleerd en kan het niet vinden.
Wie helpt mij dit probleem op te lossen.

Bij voorbaat dank,

Gerrit
 

Bijlagen

  • KPI's - Gerrit test.xlsm
    41,6 KB · Weergaven: 39
Ik geloof toch dat dit een probleem is waar je zomaar niet uitkomt.
Ik hoop toch dat iemand mij kan helpen.

Gerit
 
Gerit,

In de formule staat "aj" en bij het copyeren blijft dit staan, word dus geen "ak", dat zal je handmatig moeten doen.
 
Zet maar eens wat meer gegevens in kolom AD-AH-AK en je zal zien dat de berekening dan wel gebeurt.
Wat de reden is van het niet berekenen van minder gegevens is mij nog niet direct duidelijk.
 
Ik heb het met meerder gegevens in de genoemde klommen geprobeerd en er wordt niets berekend.

Vreemd.

Gerrit
 
Volgens mij werkt uw formule ook niet in AJ3,KPI's Gerrit test.jpghet loopt fout in je indirect formule.
kan je even nader omschrijven wat uw doelstelling is?
 
Laatst bewerkt:
Voor zover ik het begrijp werkt je formule in AK3 wel, maar geeft ze niet het resultaat dat jij verwacht.
Code:
=SUM(INDIRECT("ak"&LARGE(IF((AK8:AK480>0);ROW(AK8:AK480));4)&":ak"&LARGE(IF((AK8:AK480>0);ROW(AK8:AK480));1)))/4
Via een paar stappen met de Evaluate-button kom je tot:
Code:
SUM(AK56:AK59)/4
In AK56 (en 57 en 58...)staat de formule
Code:
=CB56 (en 57 en 58...)
In CB56 (en 57 etc...)staat een formule die een lege string als resultaat heeft
SUM(AK56:AK59) telt dus vier lege strings op, som = 0

De eigelijke clou zit in dit gedeelte: LARGE(IF((AK8:AK480>0)
In AK8 tot AK12 staan getallen, in AK13 tot AK59 staan dus lege strings.
Niet alleen de getallen maar ook de lege strings zijn voor Excel groter dan nul (en daar heb je waarschijnlijk niet op gerekend?)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan