• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule werkt pas na klikken

Status
Niet open voor verdere reacties.

gjlaarman

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2002
Hallo,

Ik heb in excel een progje gemaakt voor uurregistratie. Tot zojuist heeft het goed gewerkt maar als ik nu bijv een aantal uren invul, gebeurt er niets. Er zou dus eigenlijk een berekening moeten volgen, maar dit gebeurt pas al ik op het vakje klik waar de formule instaat, en dan op enter druk.
Ik wil dus dat het meteen berekend wordt als ik iets invul/verander...

Bvd GjLaarman

Beste GjLaarman,

Als je een getal ingevuld hebt kijk dan eens linksonder in de statusbalk. Als daar "berekenen" staat, ga dan via Extra - Opties naar het tabblad Berekenen en vink automatisch aan.
Ik denk dat dat het is.

Groeten,

Richard

Hoi Geert,

Ben ik blij om. Denk wel aan het volgende. ALs jij een bestand opent waarbij de instelling niet automatisch berekenen is, dan neemt excel die instelling over voor alle bestanden die je daarna maakt!
Gebeurt dit dus vaker, dan heb je kennelijk nog ergens een bestand staan waarin het berekenen niet automatisch gebeurt.

Groeten,

Richard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan