• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule wordt getoond ipv resultaat van de formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bolski

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2004
Het probleem doet zich voor dat, wanneer ik iets wijzig aan een formule, het resultaat van de formule niet meer getoond wordt, maar de formule. Meestal zit er dan een fout in de formule, maar dat is volgens mij niet zo. Toch doe ik ergens iets verkeerd, maar wat?

De functieargumenten kloppen, zie onderstaande schermafdrukken. De uitkomst van de formule zou gewoon 2 moeten zijn, maar in plaats daarvan wordt zoals gezegd de formule getoond.

attachment.php

Bijlagen

• excel-formule-tonen.JPG
    excel-formule-tonen.JPG
    54,7 KB · Weergaven: 6.341
Staat er misschien een ' of een spatie voor het = teken van je formule ?

Bedankt voor je snelle reactie.

Nee, dat staat er niet. Volgens de bovenste schermafdruk zou de formule ook moeten werken. Soms werkt een formule gewoon goed, en als ik er iets aan verander, gaat het fout.

Eerst controleren via Extra - Opties --> op het tabblad Weergave,
of er een vinkje staat bij Formules. Indien ja, dan dat vinkje weghalen.

Dan moet je die alle twee eens laten zien, in een voorbeeldje

Eerst controleren via Extra - Opties --> op het tabblad Weergave,
of er een vinkje staat bij Formules. Indien ja, dan dat vinkje weghalen.

Er stond geen vinkje.
Ter controle wel even een vinkje toegevoegd. Prompt worden alle formules getoond, op het hele tabblad. Vinkje weer weggehaald en alles klopt weer, op deze ene formule na.

Het probleem doet zich ook voor bij goed werkende formules in andere cellen. Als ik er ook maar iets aan verander, wordt het resultaat niet meer getoond.

Laatst bewerkt:
Als ik een formule in een andere cel kopieer, en plak in die bewuste cel, werkt het prima. Als ik dat de formule wil aanpassen door C13 te veranderen in bijvoorbeeld D13, gaat het weer fout. Zelf bij een kleine aanpassing wordt het formuleresultaat al niet meer getoond.

Ter aanvulling kan ik nog zeggen dat het probleem zich slechts op 1 tabblad voordoet. Op de andere tabbladen kan ik aanpassen wat ik wil, en alles werkt naar behoren.

Ik heb het gevonden. De celeigenschappen stonden op Tekst en ik heb ze op Standaard gezet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan