• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule zoeken naar meerdere voorwaarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

bontekite

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2009
Berichten
80
hallo,

Wie kan mij opweg helpen met het volgende probleem:

Zie bijlage van praktisch voorbeeld

Ik heb een tabel waarvan twee kolommen die ik wil gebruiken tijdelijk op blad 1 heb geplaatst.
op blad 2 heb ik een overzichttabel gemaakt per naam en per maand van een bepaald jaar

Ik wil in cel b1 het aantal keren dat de naam (J.d.B.) voorkomt in de tabel in een bepaalde maand en jaar
waarbij de maand en het jaar overeenkomen met het jaar (b1) en de maand (b3).

In cel b5 wil ik de zelfde formule alleen moet hiergekeken worden naar de naam (S.P.)

Ik heb al zitten stoeien met diverse functies zoals zoeken , als , aantallen maar ik kan de combinatie niet goed samenstellen.



Bekijk bijlage Map2.xlsx

gr Ben
 
Draaitabel

Ben,

dat is nou typisch iets voor een draaitabel, zie bijlage
 

Bijlagen

  • Map2(hs).xlsx
    22,5 KB · Weergaven: 17
Hallo Haije
Dit ziet er goed uit, alleen snap ik hier helemaal niets van.
Ik heb nog nooit gewerkt met draaitabellen, dus zal ik eens de boekeren er op na slaan
of heb je nog een goede tip waar ik kort en krachtig de uitleg hoe je dit moet maken .
zodat ik de andere cellen kan aanmaken
gr Ben
 
Hartelijke dank :thumb:
We zijn weer wat wijzer geworden!
Nu ga ik er nog even mee stoeien en proberen grafieken te genereren

gr Ben
 
Ben,

vanuit een draaitabel kun je eenvoudig een draaigrafiek toevoegen door in tabblad Hulpmiddelen voor draaitabellen, subtab Opties te klikken op Draaigrafiek
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan