• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

e de waele

Verenigingslid
Lid geworden
28 dec 2000
wie kan mij een formule geven voor het volgende probleem?
ik spring van uit acces met een knop naar een excel
bestand dan naar een tabblad en dan naar cel a1
dat werkt perfect.
maar nu wil ik dat in cel a1 een formule wordt geplaatst
die naar het tabblad verwijst met de naam jx85
eric.

Hyperlink ....

Hoi Eric,

Zorg dat de cel A1, waarin de verwijzing moet komet actief is

Menu: Invoegen > Hyperlink
Rechts in het venster de knop 'Bladwijzer...' aanklikken
Als het goed is, staat de naam van het betreffende blad: jx85 erbij ....

Succes, Teun

=jx85!A1
Deze verwijst naar het tabblad jx85 cel A1.
Let op het uitroepteken achter jx85, die geeft aan dat het een tabblad verwijzing is.

Extra aanvulling
=[Map2]Blad1!$A$2
Deze verwijst naar werkblad Map2, Blad1, cel A2

Ja, wat is nu het juiste antwoord ....

Eric,

Op de 23ste plaatste je een vraag met o.a.
......maar nu wil ik dat in cel a1 een formule wordt geplaatst
die naar het tabblad verwijst met de naam jx85

Je kreeg 2 antwoorden:

1 mijn antwoord 'verwijst' naar het werkblad 'jx85' middels een hyperlink, die je - bij aanklikken - naar het aangegeven tabblad brengt

2 Jan gaf middels een celverwijzing aan, die inhoud van cel A1 uit het genoemde tabblad te kunnen retourneren.

Welk antwoord was voor jou nu het juiste en - zo ja - zou je dan nog de reactie kunnen geven 'vraag opgelost'? Dan ziet iedereen door het 'groene' vinkje dat deze vraag niet meer beantwoord hoeft te worden.

Groeten, Teun

ik heb ze alle twee geprobeerd en hij doet het volgende.
als ik in acces op de knop foto druk dan springt deze naar tab no 49. en dat is goed als ik de hyperlink toe pas dan verschijnt er in de cel a1 een handje dat is ook goed.maar dan moet ik nog eens klikken en dan staat de foto er in(jx85) ook goed.
maar ik zou willen dat de foto er direct in verschijnd zonder dat ik er op moet klikken kan dit???
eric

Knop foto in Access ............... ?

Hoi Eric,

..... als je in Access op de knop 'foto' klikt.

Hoe ziet dat eruit.
Eigenlijk zou je in Access al direct naar de foto moeten kunnen gaan die je wenst/wilt/nodig hebt.

Kan je uitleggen in welke 'situatie' je in Access op de knop 'foto' klikt (bijv. wanneer je een foto van een bepaalde persoon wilt activeren?
Als dat zo is, dan weet je 'in Access al' van welke persoon je een foto wilt zien.
Dan zou dat in die situatie ook al direct geselecteerd moeten kunnen worden, en niet - achteraf - in Excell.
Snap je'm?
Vandaar mijn vraag.

T.

Teun.
het klopt allemaal wat je zegt het werkt verder goed
ik kies in acces voor een bepaald machnr: dan gaat hij ook naar exel en naar het juiste tabblad.
met de juiste foto ik heb in exel voor elke machine een tabblad gebruikt met het machnr er op.
maar nu heb ik 25 de zelfde machines die allemaal het zelfde zijn wat betreft de foto, nu wil ik niet 25 de zelfde
fotos in de map zetten dat is mijn opzet.
hoe voorkom ik dit??
het werkt verder goed het is alleen het probleem met die veel dezelfde fotos
eric

Hallo TEUN
Zie je nog kans om mij een formule aan te reiken.voor mij foto probleem.
ik heb zelf ook nog wat uit geprobeerd maar het is niet goed.
het werkt wel alleen moet ik op de cel a1 klikken
kan dit niet automatisch gestuurd worden??
eric

Link vanuit Access

Hoi Eric,

Je hebt kennelijk geen foto's van personen maar van machines in Excel staan ... ?
Ik denk dat je toch de oplossing in Access moet zoeken.
Wanneer je in Access naar een foto in Excel verwijst middels een knop, kan je naar dezelfde foto verwijzen naar mijn idee en hoef je niet 25 dezelfde foto in Excel neer te zetten.
Hoe dat er precies bij jou in Excel uitziet weet ik natuurlijk niet.
De oplossing ligt m.i. niet in Excel, maar in Access. In Access moet middels een knop naar steeds dezelfde foto worden gelinkt.
Probeer ook het volgende forum eens, daar weten ze veel van Access
http://www.officeforum.nl/forum/index.php

Teun

ik heb op de site gekeken van het officeforum maar daar zie ik niets bij staan van bladen verwijzen
er moet toch wel een formule bestaan die als ik op blad no 10 clik dan blad no 50 opend en de foto laat zien??
eric

is er nog iemand bezig mij aan een formule te helpen voor naar een ander tabblad te springen met foto???
ik ben in afwachting of het lukt het zou toch moeten kunnen ???
eric

In de bijlage staat een voorbeeld dat je automatisch naar blad3 laat springen ook al ga je eerste naar blad2.
'Probleem' is dat blad2 ook verder niet te gebruiken is, heb je dus andere data naast de foto op het blad staan werkt deze oplossing niet.

N.b. de inhoud van blad2 is wel te zien maar je moet met de muis het tabje vasthouden, zodra je los laat springt hij naar blad3.

Bijlagen

ik ga deze eens goed bestuderen als het goed is moet dit kunnen er staat alleen een foto in de cel a1
dus ik ga er met aan de slag als het mij lukt dan zal ik dit melden aan jullie alvast veel dank op je reactie
eric
de waele

De code werkt prima als ik in exel blijf werken maar bij mij is het volgende aan de hand.
ik werk met acces 97 en roep van uit acces de foto op
maar dan schakeld hij niet door naar de juiste pagina
zo als ik al zei werkt het prima als ik in excel werk
is er toch nog een mogenlijkheid. ??
hij wordt namelijk aan gestuurd door een code in acces
e de waele

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan