• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

steelinadje

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2004
hallo excellers,

ik heb een dartsheet gemaakt.
Nu is mijn probleem dat bij de eerste ronde soms iemand een vrijloting heeft.
Dan moet hij vrijloting in de verliezersronde zetten en de tegenstander gaat naar de 2e ronde.
Tot dusver werkt het nog.
Maar wat nu als de tegenstander de 2e ronde verliest mag hij toch naar de verliezersronde.

Ik krijg hier niet de juiste formule voor die dit opvangt.

Plaats je sheet even op de site (even zippen en dan uploaden), dat werkt wat handiger.
Ik heb nu geen idee van wat je nu al hebt.

Onderstaande sheet heb ik in het verleden eens gemaakt, je vraag gaat over iets ander, maar misschien kun je er ook iets mee.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
hallo withaar,

ik heb je sheet al een keer bekeken, maar hier zat de formule niet in.
ik dacht dat ik er een bijlage bij had gedaan.
dus nog maar een keer.

Bijlagen

Je hebt het over een verliezerronde en 2e ronde, op het blad zit echter alleen maar 1e ronde, 1/2 finale, finale en winnaar.

Zo te zien gaan de winnaars naar links en de verliezers naar rechts verder.

Als iemand dus aan de winnaar kant komt omdat hij of zij een vrijloting heeft moet hij bij verlies in de (halve) finale een herkansing krijgen aan de verliezers kant, maar tegen wie moet hij/zij dan darten?

je moet boven op het plusteken klikken, dan opent hij de andere rondes.
als je deze niet ziet moet je deze even aanvinken bij opties.

Ik snap het Excel principe van de sheet wel, alleen gebruik je op de sheet en in je vraag verschillende begrippen, dat maakt het er niet duidelijker op.
Graag een toelichting.

Laatst bewerkt:
withaar,

Als je aan een toernooi begint speel je normaal de eerste ronde tegen een tegenstander.
De winnaar van deze partij gaat verder naar rechts(winnaarsronde), de verliezer van de partij gaat naar links(verliezersronde).
Dit werkt perfect in het dartsheet, zoals je kunt zien.

Nu is het zo dat als je de eerste ronde een vrijloting hebt, dus je hebt geen tegenstander ga je automatisch naar rechts en de vrijloting gaat naar links.
Maar, omdat je de eerste ronde een vrijloting had, is de tweede wedstrijd eigenlijk je eerste en bij verlies van de tweede partij moet je naar links geplaatst worden in plaats van de vrijloting.
Nu is mijn vraag hoe ik dit moet opvangen in de formule in cel j11.
dus als je de tweede wedstrijd wint, moet er in j11 "vrijloting" komen , en bij verlies de naam van de speler.
Ik hoop dat dit je helpt.

Oké en dat geldt dan ook voor de cellen J19, J27 en J35 neem ik aan.

Nog wel een vraagje. moet er nog iets gebeuren met de verlieser van een partij tegen een winnaar die via een vrijloting aan de winnaars kant is gekomen in de halve finale of heeft die gewoon pech?

Laatst bewerkt:
ja dit klopt ook in deze cellen.

ik begrijp je vraag niet helemaal, maar als je de eerste partij verliest sta je in de verliezersronde en heb je niks meer te maken met de winnaarsronde. Na 2 maal verlies lig je uit het toernooi.

Je hebt helemaal gelijk wat betreft de 3e ronde hier kan natuurlijk ook een wedstrijd komen met een vrijloting.

Dus als je dit erbij kunt zetten graag.
Je zou mij hier enorm mee helpen.

Zou je de formule nog een keer kunnen plaatsen, want hij staat er niet helemaal op.
Of stuur een bijlage met de formules.

hij werkt zo wel, maar hij zet de waarde van Q19 in cel J11 en dit mag niet.
Hij mag alleen in cel J11 "vrijloting" of "waarde Q11" zetten.
Bij verlies is dit WAARDE Q11
Bij winst is dit VRIJLOTING

withaar,

Ik ben met je formule aan de gang gegaan.

Dit werkt zo voor cel J11.

=IF(M9="vrijloting";IF(R11<R19;Q11;"vrijloting");IF(N9="";"";IF(N13="";"";IF(N9<N13;M9;M13))))

ik denk dat ik de formule moet uitbreiden voor cel m13.

Sorry voor het engels,maar heb gisteren office 2003 geinstalleerd.

Het lijkt me dat je er verder zelf wel uit komt, of moet ik toch nog eens naar kijken?

Hallo Withaar,

Ik ben er zelf uitgekomen met je formule.

Ik dank je hartelijk voor je hulp.

Ik heb een nieuw probleempje voor je, als je tijd hebt.

Ik heb een nieuw berichtje geplaatst.

Dus check it out.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan