• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule

• Onderwerp starter Onderwerp starter 2006
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

2006

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2006
hoi,

aan de hand van het gemiddelde cijder moeten er automatisch wel of geen studiepunten toegekend worden?

hoe zet ik deze gegeven in een formule ik heb geprobeerd dit te doen.

=als(en(a1>5.5, a5<5.5, a9<5,5;"3sp";als(en(a3>5,5, a7<5.5;"2sp"als(en(a4<5,5;"4sp";"-"

wat doe ik hier verkeerd

als vast bedankt!

5.5 ipv. 5,5

Denk ik.

Formule is trouwens afgekapt op het forum hier.

ik heb een aantal vakken, elke vak heeft een gemiddelde aan de hand daarvan (gemiddelde) moeten er automatisch wel of geen studiepunten toegekend worden? is de cijfer hoger dan 5.5 dan krijgt het vak een bepaalde studiepunten het kan zijn een 3 of 4 of 2 studiepunten anderes (-).

hoe zit ik deze gevegens in exel?

2006

- De formule uit je eerste post is nog altijd niet volledig.

- Laad eens een voorbeeldje van de gegevens op, werkt voor ons veel simpeler voor bereiken e.d.

Wigi

excel

hoi,

Aan de hand van het gemiddelde cijfers moet er automatisch wel of geen studiepunten toegekend worden.

zie bijlage!

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groeten,

Bijlagen

Geef eens de formule zoals jij denkt dat ze is. Met een halve formule zoals in post 1 kan ik niet veel aanvangen.

Je hebt het daar ook over A1, A3, A5, A7 en A9. In welk tabblad is dat? Ik zie geen getallen in die cellen.

Wigi

vergeet die getallen die ik je eerst gaf dat was maar een voorbeeld.

bij kolom studiepunten wil ik aan de hand van het gemiddelde automatisch wel of geen studiepunten toekennen.

En wat zijn de regels op basis waarvan de studiepunten berekend worden?

excel

als het gemiddelde > is dan 5,5 moet er automatisch studiepunten toegekend worden anders moet een streepje (-) voor geen studiepunt komen.

P.S er zijn meer vakken met hetzelfde studiepunten

=ALS(C6>5,5;"SP";"'-")

Over die 2, 3, 4 studiepunten moet je nog altijd de regels geven! Dat bedoel ik nu al een tijdje...:rolleyes:

hoi,

maar daarna wil ik ook het totaal behaalde studiepunten bij elkaar optellen.

en dat werkt niet!

heb jij misschien een andere oplossing?

GR.

excel

het werkt niet bij mij
ik krijg dit als antw. -

excel

=aantal.als(E6:E33;"sp") dit formule heb ik toegepast om het totaal behaalde studiepunten te berekenen.

hij werkt niet. ik krijg een streepje als antwoord.

GR

=AANTAL.ALS(E6:E33;"*SP")

en nu ga ik pinten pakken :cool:

Tot morgen allen!

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan