Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Privacywetgeving
Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.
fraco,
Kun je een opzetje maken en hier neerzetten? Werkt wat makkelijker en weten we waar het precies over gaat. Eerst het bestandje zippen en dan uploaden met de knop "Beheer bijlagen" onder het berichtvenster.
[/QUOTE
is de eerste keer van mij met een vraag, moet alles nog wat uit zoeken,
gr fraco
Geeft niks, we hebben het allemaal moeten leren.is de eerste keer van mij met een vraag, moet alles nog wat uit zoeken,
gr fraco
Geeft niks, we hebben het allemaal moeten leren.
Bedoel je inderdaad de twee LAAGSTE wedstrijden (dus met de minste punten) of is dat een tikfout en bedoel je de twee LAATSTE wedstrijden.
is perfect alvast bedankt Maar nu !?!?Zet deze formule (in jouw voorbeeld) in K5:
=SOM(B5:J5)-KLEINSTE(B5:J5;1)-KLEINSTE(B5:J5;2)
goede avond, deze formule geeft het gemiddelde van de 7 hoogste wedstrijden,Dit is misschien iets beter (voor als er weinig wedstrijden voorbij zijn):
=ALS(AANTAL(B5:J5)<3;GEMIDDELDE(B5:J5);(SOM(B5:J5)-KLEINSTE(B5:J5;1)-KLEINSTE(B5:J5;2))/(AANTAL(B5:J5)-2))
kun je ook een formule maken waarbij dus de 2 laagste wedstrijden niet meegerekend worden en tevens het gemiddelde van 20 pijlen per wedstrijd berekend wordt? ik heb dit gevonden
=GROOTSTE((C5:I5);1)+GROOTSTE((C5:I5);2)+GROOTSTE((C5:I5);3)+GROOTSTE((C5:I5);4)+GROOTSTE((C5:I5);5)
vraag is dit goed zo of kan het kleiner?
Is dit hoe je het wilt hebben?
bedankt, ik heb een nieuwe bijlage gestuurd naar corverm misschien is mijn vraag dan wat duidelijker.Fraco
dit is zowat het kortste dat ik het kon krijgen.
=SOMPRODUCT(C5:I5*(C5:I5>=GROOTSTE(C5:I5;5)))
Maar dit is waarschijnlijk niet wat je wilt. Dit geeft de som van de 5 hoogste waarden. Als er 10 wedstrijden zijn, de slechtste 2 vallen af, dan moet je eigenlijk de 8 hoogste berekenen... Daarom stel ik voor dat je teruggrijpt naar een van mijn vorige suggesties. En dat je dan aangeeft wat daar nog moet aan veranderen om het helemaal goed te hebben.
Wigi
welke formule moet in cel K5nee, ik stuur nog een bijlage
groetjes fraco
welke formule moet in cel K5
welke formule moet in cel L5
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.