• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

senten

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2006
Hallo,

Ik maak veel facturen in excel en nu wil ik wat uitbreiden om het overzichtelijker te maken.
Er moet een map bij waar ik mijn artikelen in zet nu is die map geen probleem maar de verwijzing er naar toe wel.
Het lukt me niet om te zoeken in de map data en data2.
Heeft iemand hiervoor een oplossing?

dit is de formule: =ALS(ISGETAL(B19);VERT.ZOEKEN(faktuurblad!B19;data!$B$5:$E$726;2;ONWAAR);" ")

Alvast bedankt!:)

Hallo,

Ik maak veel facturen in excel en nu wil ik wat uitbreiden om het overzichtelijker te maken.
Er moet een map bij waar ik mijn artikelen in zet nu is die map geen probleem maar de verwijzing er naar toe wel.
Het lukt me niet om te zoeken in de map data en data2.
Heeft iemand hiervoor een oplossing?

dit is de formule: =ALS(ISGETAL(B19);VERT.ZOEKEN(faktuurblad!B19;data!$B$5:$E$726;2;ONWAAR);" ")

Alvast bedankt!:)

Senten

aan de syntax van de formule is niets verkeerd. Je zal bijgevolg stapje voor stapje (argument per argument dus) moeten nagaan waar het fout loopt. Met een bestandje kunnen een aantal forummers het beslist ook wel.

Wigi

normaal gezien moet je de verwijzing naar de map opgeven tussen [ ]
bv [d:\documenten\data.xls]naam van het tabblad!celverwijzing.

Let wel op dat je achteraf de naam van het document niet meer wijzigt of van plaats verandert.

normaal gezien moet je de verwijzing naar de map opgeven tussen [ ]
bv [d:\documenten\data.xls]naam van het tabblad!celverwijzing.

Let wel op dat je achteraf de naam van het document niet meer wijzigt of van plaats verandert.

het gaat hierbij niet om een verwijzing naar een map op de harde schijf, maar een werkblad dus dan is dit niet het geval..

Kan het niet zijn dat je document waar je naartoe verwijst open moet staan

werkblad

Het klopt dat dit een verwijzing moet zijn van een werkblad.
Hij verwijst nu al naar de werkblad data, en dat werkt prima.
Nu wil ik alleen ook dat hij zowel zoekt in data en data2.
Dit lukt mij niet, misschien is het ook niet mogelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan