• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

Viggo

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2006
Hoi,

Ik heb een formule in cel L23, nl. "=ALS(K23="";"";J23&" "&K23&" "&I23&" "&I24)". Deze formule wil ik enkele 100en cellen doortrekken naar beneden. Alle numerieke waarden schuiven uiteraard 1tje mee op ("=ALS(K24="";"";J24&" "&K24&" "&I24&" "&I25"), enz...

Maar het is de bedoeling dat de 2 laatste blijven & alleen de eerste 3 vermeerderen ( dus
I23 & I24 zouden moeten blijven staan ).

Ik kan dit nu wel allemaal handmatig doen, maar dat is een behoorlijke job. Moet toch eenvoudiger kunnen, niet...?

Groeten_______Viggo

Viggo.

Code:
=ALS(K23="";"";J23&" "&K23&" "&[COLOR="Red"]$[/COLOR]I[COLOR="red"]$[/COLOR]23&" "&[COLOR="red"]$[/COLOR]I[COLOR="red"]$[/COLOR]24)

Maak de laatste 2 dan absoluut.

Ga in cel L23 staan en ga in de formulebalk bij I23 voor de Ampersand & staan en druk op F4. Dan verschijnen er 2 $ tekens
dus de I23 ziet er dan zo uit. $I$23 . Doe dit ook bij de I24 dus $I$24

Formule nog doortrekken naar beneden en klaar is ie......

Koosl

:o :o Ja natuurlijk, absoluut maken...soms ligt de oplossing vlak voor je neus maar ben je te veel in de verte aan het speuren & kijk je erover. :o :o

Many thanks!!_______Viggo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan