• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

BuSTeD

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2007
Kan iemand me helpen met de volgende formule :

=ALS(E28="";"";ALS(E28<=F28;"0:00";E28-F28))

Ik krijg bij deze formule niet de gewenste uitkomst.

Wanneer e28 kleiner is of gelijk aan f28 dan moet hij 0:00 geven, maar als dit niet het geval is moet hij e28 aftrekken van f28. Maar dit laatste doet hij niet. Hij blijft de tekst 0:00 geven.

Kan iemand helpen?

maar als dit niet het geval is moet hij e28 aftrekken van f28.

De bedoeling zal wel andersom zijn. En zo staat het ook in de formule, die trouwens bij mij prima werkt. Ik zie de fout niet.

Misschien per ongeluk één van de cellen opgemaakt als tekst??

Mvg

Piet

Laatst bewerkt:
Wel ik stuur anders de file even mee.

De bedoeling is dt 1 persoon blad dispatch invult en de andere persoon blad facturatie gebruikt ( meeste velden worden van het tabbald dispatch naar facturatie gekopieerd )

Maar zoals U ziet in het tabblad facturatie ( rood aangeduid ) moet daar de formule e28 - f28 gedaan worden. Dit heb ik gedaan met de formule : =ALS(E28="";"";ALS(E28>F28;E28-F28;0))

Maar aan cel f28 in tabblad facturatie is ook een formule verbonden ( nl. wanneer in tabblad Dispatch binnenland aangeduid wordt dan geeft hij din cel f28 van tabblad facturatie een bepaald uur aan )

Met bovenstaande formule doet hij het niet. Maar als ik in cel f28 in tabblad facturatie gewoon 2:00 typ dan doet hij het wel.

Kan iemand me een oplossing bezorgen zodat hij dit wel doet met een cel waar al een formule aan verbonden is ?

=ALS(E28="";"";ALS(E28>F28;0;E28-F28))

Zo werkt het prima

Ron

In F28

Code:
=ALS(Dispatch!D29="";"";ALS(Dispatch!D29="Binnenland";TIJDWAARDE("2:00");TIJDWAARDE("3:00")))

Mvg

Piet

Laatst bewerkt:
Ron, ik heb dit geprobeerd maar lukt niet hoor.

Het lukt wel wanneer cel e28 groter is dan f28 maar niet wanneer f28 groter is dan e28 dan krijg ik allemaal spoorwegtekens in h28

:confused:

Nog een suggestie?

Piet,

Ik heb je suggestie blijkbaar over het hoofd geslagen waarvoor mijn excuses.

Ik heb deze geprobeerd en lukt perfect ! Bedankt !

Graag in het vervolg een deftige topic titel kiezen aub.

Met "formule" is men niets via de zoekfunctie.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan