• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0446

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2009
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met een cijferlijst aan het maken waar ik de cijfers van school in kan voeren (dit is geen huiswerkopdracht). Nu wil ik een formule maken die ervoor zorgt dat alle cijfers lager dan een zes in een cel komen te staan. Is dit mogelijk? Zo niet zet dan ook een berichtje neer alsjeblieft!

Alvast bedankt!

gast0446

Plaats je even je file online? Dat maakt alles véél gemakkelijker

gast0446, in welke cel wil je het cijfer zien als het lager is dan 6?

Vooraan heb je de vakken, Nederlands, aardrijkskunde enz. In de V rij staat een rode rij. IK wil graag de formule van het vak Duits. Dan pas ik die later weer aan op andere cellen.
Ik bedoel de cellen: 9 D t/m 9H en 10 D t/m 10H

Vooraan heb je de vakken, Nederlands, aardrijkskunde enz. In de V rij staat een rode rij. IK wil graag de formule van het vak Duits. Dan pas ik die later weer aan op andere cellen.
Ik bedoel de cellen: 9 D t/m 9H en 10 D t/m 10H

moet zijn rode kolom.

Tip: de cellen worden aangegeven als d9 t-m h9 en d10 t/m h10.

maar wat dient dan in cel V9 te staan?
de som van deze bedragen of
de som van deze bedragen die lager zijn dan 6 of
iets anders?

mij is dat niet duidelijk, dus laat nog even iets weten.

sorry fout, moet zijn:

De cijfers onder de 6 (de tekorten dus) uit de cellen D10 t/m H10 moeten in de cel V10 komen. geen andere cijfers.

Laatst bewerkt:
als ik je vraag begrijp dan zou het getal in I10 als vergelijking gebruikt kunnen worden.

=if(I10<6;I10;"")

Niels,

geef dan eens aan welke getallen er dan wel in de cel moeten komen te staan.

met andere woorden, geef de oplossing van dit probleem.

dan zoek wij er de formules bij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan