• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule?

Status
Niet open voor verdere reacties.

bokhorst

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2010
Goedendag allemaal, ik heb een vrij complexe vraag, tenminste, dat denk ik zo.

Ik heb op een eerste blad een verlofkaart gemaakt met een overzicht voor heel 2011.
Nu wil ik op blad 2 elke verlofaanvraag specificeren.

Nu wil ik als ik op blad 2 een aanvraag heb genoteerd dat excel automatisch op blad 1 op de juiste datum het soort verlof, op de goede datum en het aantal verlof uren plaatst.

Op blad 2 vermeld ik in aparte kolommen de datum van verlof, de uren en het soort verlof.

Ook wil ik dat er verschillende kleuren automatisch worden teogekend naar het soort verlof.Bekijk bijlage Verlof2011.xlsx

Kan iemand me ook maar iets verder helpen? :confused:

Goedendag allemaal, ik heb een vrij complexe vraag, tenminste, dat denk ik zo.

Het antwoord is niet op 1-2-3 gegeven... dus een klein beetje geduld. ;)
Ik heb straks misschien wel even tijd om het te bekijken.

Wat bedoel je daarmee?
Arjan,

Met een voorbeeld krijg je meestal wel een reactie, maar niet iedereen zit werkloos te wachten om direct aan een nieuwe vraag te beginnen. Als je overigens de zoekfunctie gebruikt, kom je diverse verlofregistraties tegen.

In je voorbeeld moet je van de maandteksten een datum maken, feestdagen apart noteren, zodat je daarop kunt zoeken en de verlofaanvragen als voorbeeld uitwerken. Voor de kleuren kun je VO toepassen met slechts drie opties. Kijk op mijn site maar eens naar een van de vakantieroosters.

Het antwoord is niet op 1-2-3 gegeven... dus een klein beetje geduld. ;)
Ik heb straks misschien wel even tijd om het te bekijken.

Oké sorry, misschien heb ik het niet duidelijk neergezet......daarom mijn twijfel.
Maar fijn dat je ernaar wilt kijken! :)

Je mag alvast je file even online plaatsen. Volg zeker ook het advies van rdg1314 op.

rdg1314, zou je mij kunnen helpen met dit geval? Ik heb weinig kaas van excel gegeten.
:thumb:

Heb je al eens op de site van Rob gekeken naar de vakantieroosters?

Hallo Bokhorst,

Ik zie in het laatst bijgevoegde bestand geen wijzigingen ten opzichte van jouw eerdere bestand.
Ik heb via voorwaardelijke opmaak de kleuring van de cellen gerealiseerd, die van de feestdagen via een aparte tabel op blad2 (die moet je overigens per jaar aanpassen).
Het invullen van het verlof kan direct in de kalender, echter wel met een letter ervoor die aangeeft welk soort verlof het betreft (v of b).
In de totaal kolom worden de getallen (uren) die achter de letters staan per regel opgeteld.

Door wijziging van het jaartal in B1 kun je de kalender voor ieder jaar gebruiken. De weekenden worden automatisch door de voorwaardelijke opmaak gekleurd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan