• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is op zich mogelijk, maar dat levert een redelijk heftig gebeuren op. De oplossing zoals ik die je gaf is wat dat betreft veel eenvoudiger.

Mocht het echter zo zijn dat je niet kunt ontkomen aan de door jou geschetste situatie dan kan ik eventueel een voorbeeld van een strokenplanning, met project-aanduiding geven, maar daarin zit dan nog niet de feestdagen verwerkt en de telling per maand.
Als ik dat erin zou verwerken, dan zou dat de performance van het geheel niet ten goede komen.

Doordat je meerdere verlofsoorten in één regel zet wordt alles een stuk gecompliceerder.
Als je je bijv zou beperken tot max 2 aanvragen in één regel kijk dan bijv eens naar roostervb2 op deze pagina:
http://members.chello.nl/g.hendriksen/roostervb.htm
daar kun je bijv zien wat bijv het toekennen van een soort betekent voor kleuring in een strokenplan.

Eigenlijk wil ik het wel zoals ik aangeef maar ik heb echt geen idee hoe ik dat zou moeten doen.

Dus als je me zou kunnen helpen hiermee, heel graag :)

Groet,

Arjan

Hallo Arjan,

Kijk dan nog weer even op
http://members.chello.nl/g.hendriksen/roostervb.htm
bij planbord. Bedenk echter wel als je dit ziet dat er dan voor jouw situatie, als ik jouw vraagstelling goed begrijp, per personeelslid een apart strokenplan (vakantiekaart) moet worden gerealiseerd. Dat lijkt niet zoveel, maar je moet wel weten dat er achter ieder blad stroken plan ook nog een verborgen blad met hulpvelden zit.
Een optie zou verder kunnen zijn om toch maar te volstaan met in blad vakantiekaart, maar dan medewerker variabel te maken.
Als ik dan even kijk wat er nog aan inspanning nodig is om wat ik hier reeds heb om te zetten naar jouw situatie, vergeleken met wat ik eerder in de discussie voorstelde, dan lijkt mij die eerder voorgestelde oplossing op dit moment een meer voor de hand liggende keuze.
Ik hoor wel verder van je, eventueel rechtstreeks.

Arjan,

Omvang van de aanpassing lijkt erg mee te vallen.
Formules zijn niet om aan te zien.

Kom er nog op terug.

De vraag van bokhorst is dus

hij stelt hem zelf niet, dus haal ik de vraag maar uit zijn of haar tabblad 2

Code:
Ik wil eigenlijk dat als ik op dit blad een nieuwe aanvraag invul, dat dan die gegevens automatisch op blad 1 terecht komen.
Bv. de 1e regel. Dat automatisch op 6 januari een 8 komt te staan en in de kleur van Bijzonder Verlof. 
Is dit überhaupt wel mogelijk?

@ Oeldere,

Zo als je uit het voorbeeld kunt zien is dat bijna mogelijk:
Het is niet mogelijk alleen de 8 te laten zien en dan de kleuring te verzorgen, maar met de toevoeging van een letter kan dan wel de waarde getoond worden.

Om dan toch maar even de reeds gegeven eerste aanzet nog wat verder uitgewerkt te tonen, inclusief beveiliging van de verschillende werkbladen: zie bijgaand voorbeeld.
Daarin kun je zonder problemen verschillende werknemers op het blad planninggegevens opnemen, die je vervolgens via het blad vakantiekaart (validatie van werknemer) kunt tonen. Tevens zie je het aantal uren in de maand.

Ik besef mij dat het in de letter niet voldoet aan de vraag van Arjan, maar het is op dit moment het dichtst wat ik er bij ben gekomen. Wellicht dan nog met de uitbreiding dat je geen apart werkblad Vakantiekaart per werknemer hebt met daarbij ook een apart invulblad per werknemer.

Ben benieuwd naar de reactie.

Bijlagen

Super! Goed werk dit, het is niet helemaal zoals ik dacht maar ik wist ook helemaal niet wat er mogelijk was/is. Wel netjes deze opzet!!

Ik ga hem personaliseren, mocht ik tegen probleempjes aan lopen dan hoor je nog van mij. :thumb::d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan