• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

creepher

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2011
Hallo
ik heb een vraag ik heb in kolom A datum staan dit wordt van zelf ingevuld
nu wil ik eigenlijk in kolom B de tijd hebben staan.
Dus als ik iets in vul dat ik zowel de datum maar ook de tijd van wanneer ik het heb ingevuld.
Of bijde in kolom A komen te staan.
Wij kan mij voor bijde optie's helpen met de formule die ik nodig heb.

Mvgr Creepher

ik weet niet of ik je goed begrepen heb, maar probeer onderstaande formule eens.

Code:
=nu()

laat je even weten, of dit is wat je bedoelt?

Beste creepher,

Hoe wordt de datum dan automatisch ingevoerd? Heb je een bestand met macro's erin (VBA)? Dan zou je de code kunnen uitbreiden voor de tijd.
Je kunt ook de datum vandaag handmatig invoeren met Ctrl+; en de huidige tijd met Ctrl+Shft+:

Groeten,
Richard

Reactie

zover ik weet hebben ze het met vba gedaan
ik ben er echt een leek in hoor.
Heb er echt geen verstand van

Mvgr Creepher

Zo zou het kunnen:
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Not Intersect(Target, Range("C1:C100")) Is Nothing Then
        Target.Offset(, -2).Value = Date
        Target.Offset(, -1).Value = Time
     End
    End If
End Sub
De Range C1:C100 wordt naar gekeken of hier iets in veranderd, zo ja dan wordt in de betreffende rij 2 kolommen terug (A dus) de datum geplaatst en 1 kolom terug (B dus) de tijd.

Dit plaats je in het blad zelf via ALT+F11
Succes,

Laatst bewerkt:
Ontdoe dan eens het bestand van privacygevoelige informatie en opload het. Dan kunnen de VBA-guru's de code voor je aanpassen.
Richard

Je kunt niet zomaar kolommen bijvoegen zonder het geheel in de war te sturen.
Ik heb nu een tijdkolom bijgevoegd die autom. de tijd invult als er een nieuwe taak wordt ingegeven.
Heb ook de beveiliging bij het VBA weggehaald, dit diende om er voor te zorgen dat niet telkens alles overhoop gehaald zou worden. Vanaf nu kan je er mee doen wat je wil.

Cobbe

Heb nog bijgevoegd dat alle taken die klaar zijn kunnen verborgen worden en ook terug zichtbaar natuurlijk.

Laatst bewerkt:
Bedankt

Helaas geeft deze versie bij mij een foutmelding als ik hem op start.
Maar geeft niet dan pak ik die zonder tijd wel.
Toch iedereen bedankt voor de hulp vooral aan Cobbe

Mvgr Creepher:thumb:

Wat is dat nu? Waar leidt jij nu uit af dat ik je niet meer zou helpen.
Wat heb je nu aan een bestand met een foutmelding?
Zeg wat er scheelt, wat je aan foutmelding krijgt en ik zal er naar kijken hé.

Intussen heb ik nog een geupdate versie voor je klaar.

Cobbe

Laatst bewerkt:
Reactie het is niet boos of weet ik wat bedoeld

Ik wil jou alleen niet tenlaste zijn je hebt al zoveel voor mij gedaan
dat ik niet steeds, als ik iets nieuws erbij wil jou of een ander niet hoef lastig te vallen.
Ik kan dan niet verwachten dat jullie het hele bestand voor mij maken terwijl ik zelf er niets aan kan doen of jullie kan helpen.
Dat vindt ik gewoon weg vervelend terwijl ik het bestand aan het gebruiken ben komen er gewoon weg nieuwe ideeén bij.
dat heb ik ook met het bestand voorraadbeheer en bestelbon wat je voor mij gemaakt hebt. Dat werkt gewoon supper maar tja ook daar had ik nog wat ideeën, maar ik kan echt niet verwachten dat jij al het werk doet en ik jou steeds weer moet lastig vallen terwijl jij denkt dat het bestand nu eindelijk goed is.
Maar ik stuur je toch de fout melding effe door.

Mvgr Marco:confused:

Bijlagen

• Foutmelding.jpg
    Foutmelding.jpg
    91,9 KB · Weergaven: 79
Maar het grootste probleem is net dat hoe uitgebreider het wordt hoe moeilijker het is om uit te vissen hoe een en ander werkt, zodat je in de toekomst zelf een paar wijzigingen kunt doen.
Als je nu dit al eens een tijdje test en probeert op een kopie om die aanpassingen te doen die je wil en testen en wijzigen totdat het werkt.

Wat heb je aan een bestand dat iemand anders gemaakt heeft en elk moment kan afhaken om welke reden dan ook, dan zit je daar met een bestand dat niet werkt en al die energie is verloren, want daar zitten toch al een paar uurtjes werk in hoor voor u en voor de maker.

Maar dit gezegd zijnde hier weer een update, kijk maar eens of het naar believe werkt, het kan zijn dat ie nog eens vastloopt en zolang ik nog leef kan ik je nog helpen.:)

Succes, Cobbe

Helaas

Sorry Cobbe maar ik blijf die fout melding maar krijgen
ik stuur je weer een printscreen mee.
En ja ik zou het ook liever zelf maken als ik het kon ideën heb ik genoeg om het perfect
te maken. Maar zo als je al zegt wordt het voor jou ook steeds moeilijker en gaat het steeds meer tijd kosten.
En dat is ook de hoofd reden waarom ik eigenlijk niet meer om hulp durf te vragen.

Mvgr MarcoFoutmelding.jpg

Date - zou toch normaal moeten resultaat geven.
Zet eens in het directvenster van je VBE
?Date en Enteren
resultaat moet huidige datum zijn.

Met welke versie van Excel werk je nu eigenlijk-, ben het weer vergeten.

Cobbe

Bijlagen

Reactie

Ik werk thuis met 2010 op school met 2003 -2007 Versie
Zal het een proberen wat je hebt geschreven.
je hoort van mij.

Groetjes Marco

Helaas

Hallo Cobbe het emailadres moet dat aan elkaar geschreven worden.
En helaas ik heb gedaan wat je hebt beschreven maar het werkt niet.

Mvgr Marco

Sorry

Ja natuurlijk moet het aan elkaar geschreven worden de mail is onder weg

Groetjes Marco

Het wil maar niet werken

Ik blijf die fout melding maar ontvangen

Mvgr Marco

Welke verwijzingen heb je aangevinkt in VBA ?
Vervang Date eens door deze VBA.DateTime.Date

Laatst bewerkt:
Ik heb het bestandje uit post #11 getest in Excel 2007 en 2010 en krijg geen melding > zie netjes de datum staan , wat bij mij wel aangevinkt is > zie jpeg

Bijlagen

• data fout.jpg
    data fout.jpg
    98,9 KB · Weergaven: 53
Zou er iemand dit bestandje even willen testen aub? Ik begin aan mijn eigen te twijfelen.
Het is opgeslagen in xl2007 bestand met macro's

Dbv Cobbe

Ach ja stom !! Het wachtwoord om de bladbeveiliging er af te halen via de knop 'vrijgeven' = Martinus
Niet dat dat zo verborgen was maar zo is het iets makkelijker.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan