• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

verluc

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2009
Heeft iemand zicht op deze formule.Ik kan deze niet werkend krijgen omdat ik steeds de foutmelding #WAARDE! krijg :

Code:
=ALS(OF(RECHTS(A7;2)=".V";RECHTS(A7;3)=".TO");$H$3*B7*D7;$I$3*B7*D7)
Code:

Met dank bij voorbaat.

Dit komt doordat hoogstwaarschijnlijk één van je items als tekst in de cel staat.

Is dit op één of andere manier na te gaan welke cel(len) dit zou(den) kunnen zijn ?

Code:
=ISTEKST(A1)
A1 is de te controleren cel, doortrekken naar beneden.

Succes,

Automatisch is dan de volgende vraag : hoe kan ik op eenvoudige wijze TEKST omzetten naar GETAL ?

Kan deze WAARDE(A7) worden ingevoerd in mijn macro bovenaan vermeld ?
(in mijn concreet geval zou dit dan D7 moeten zijn)

=als(of(rechts(a7;2)=".v";rechts(a7;3)=".to");$h$3*b7*waarde(d7);$i$3*b7*waarde(d7))

Heb thans de formule vervolledigd met Uw suggestie, doch krijg nog steeds de #WAARDE! foutmelding en geen
resultaat van deze formule :

=ALS(OF(RECHTS(A7;2)=".V";RECHTS(A7;3)=".TO");WAARDE($H$3)*WAARDE(B7)*WAARDE(D7);WAARDE($I$3)*WAARDE(B7)*WAARDE(D7))

Dank voor Uw genomen tijd.

als je een bestandje plaatst wordt het misschien duidelijk waar het probleem zit.

Dan wordt het nu tijd voor een xls vbtje hier te plaatsen.

Hen na zoeken op diverse websites die dergelijke problemen behandelen, gevonden dat deze tekst naar getal te omzeilen is door een apostrofe te gebruiken in plaats van een punt of komma (replace).
Dit blijkt te werken voor mijn berekeningen en dank dan ook van harte te medewerkers aan deze vraagstelling.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan