• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule??

Status
Niet open voor verdere reacties.

vdwjurgen

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2019
Hallo
Ik ben een werkblad aan het maken en zou een formule willen die bepaald dat als ik mijn leeftijd inbreng in een cel (rood) de formule kijkt in 7 verschillende cellen waar mijn leeftijd tussen zit (blauw)
en dan de uitkomst van een van die 7 cellen, een andere cel (rose) in een andere cel plaatst (geel). Eventueel ook nog het verschil tussen man of vrouw bepalen als dat zou kunnen? In bijlage een PrntScr

gr jurgen

Bijlagen

• 2019-09-19.png
    2019-09-19.png
    163 KB · Weergaven: 50
Hoi Jurgen,

Waarom doe je in de bijlage een printscreen en niet gewoon het excel bestand?

Nog niet helemaal. De blauwe tabel geeft de leeftijd aan en de formule die dan moet worden gebruikt staat er net naast, en die verschilt naargelang de leeftijd.

gr

Ik snap het niet helemaal, de leeftijd wordt nergens in een formule gebruikt?
G = gewicht, H = lengte ?

Wat is het verschil tussen Schofield en Henry? M.a.w. wanneer de een gebruiken, wanneer de ander?

Wat is de gewenste uitkomst voor een aantal combinaties?

Laatst bewerkt:
Het verschil tussen schofield en henry is dat bij henry het gewicht en hoogte meegerekend wordt en bij Schofield enkel het gewicht. Maar de leeftijd speelt de rol bv.: als een man 20 jaar is moet de uitkomst in cel K6 worden overgenomen, als een man 62 is dan cel K8. En bij een vrouw respectievelijk K13 en K15 in de schofield tabel. Als ik dat voor elkaar krijg kan ik het voor henry zelf wel.

gr

Dat kan vrij simpel met zoiets lijkt me:
Code:
=VERT.ZOEKEN(B5;ALS(B4="man";$H$3:$K$9;$H$10:$K$16);4;1)

Bijna. dit is correct voor de gewone bmr, maar nu zou ik die formule ook voor bmr streefgewicht hebben, dat zijn de waarden in kolom L naar cel E10. En als het mogelijk is nomaals voor bmr Henry

gr

Bijlagen

Formule uitbreiden met 1 kolom misschien?
Code:
=VERT.ZOEKEN(B5;ALS(B4="man";$H$3:$[COLOR="#FF0000"]L[/COLOR]$9;$H$10:$[COLOR="#FF0000"]L[/COLOR]$16);[COLOR="#FF0000"]5[/COLOR];1)

Laatst bewerkt:
en als ik dit wil doen voor bmr Henry in cel B15 en Bmr streefgewicht henry in cel E15 is het dan als volgt?

B15 =VERT.ZOEKEN(B5;ALS(B4="man";$H$21:$K$26;$H$27:$K$32);5;1)
E15 =VERT.ZOEKEN(B5;ALS(B4="man";$H$21:$L$26;$H$27:$L$32);5;1)

gr

Laatst bewerkt:
Die worden dan zo:
Code:
B15: =VERT.ZOEKEN(B5;ALS(B4="man";H21:L26;H27:L32);[COLOR="#FF0000"]4[/COLOR];1)
E15: =VERT.ZOEKEN(B5;ALS(B4="man";H21:L26;H27:L32);[COLOR="#FF0000"]5[/COLOR];1)

Laatst bewerkt:
Niet per se.

Je maakt met de $-tekens absolute verwijzingen, oftewel je zet ze "vast". Dat kan nodig zijn dat als je formules door gaat trekken naar andere cellen. Maar dat doen we hier niet...

Zag trouwens dat er nog een ) ontbrak in de formules, heb ik nog even gewijzigd.

Laatst bewerkt:
Deze opmerking gezien in vorige post?

"Zag trouwens dat er nog een ) ontbrak in de formules, heb ik nog even gewijzigd."

ja , had ik gezien, was het haakje na L32. Maar ik krijg nog steeds een foutmelding bij deze codes.

gr

Is normaal toch dezelfde code als de vorige? Enkel de rijen verschillen ipv 3-9 en 10-16, 21-26 en 27-32.of klopt dit niet wat ik zeg?

gr

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan