• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formulebalk geeft andere waarde dan cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Orca452019

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 feb 2019
Goedenmorgen
Ik ben bezig om schaatstijden te vermelden in excel.
Nu stuit ik op een probleem.
In cel A3 heb 35 sec en 76 honderdste ingevuld
Screenshot_1.jpg

A3 heeft als celeigenschap mm:ss,000

Screenshot_2.jpg

Maar in de formulebalk staat 00:00:36

En het vreemde is als ik nu mijn cursor in de formulebalk zet verandert de cel ook naar 00:00:36
Dit gebeurt ook als ik op A3 ga staan en geeft F2 dan wordt de cel ook aangepast naar 00:00:36.
Screenshot_3.jpg

Is er iemand die weet hoe ik kan zorgen dat de formulebalk hetzelfde weergeeft als de cel.

Bij voorbaat dank.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dank je excelamateur.
Ik wil er wel berekeningen meemaken dus kan het niet als tekst plaatsen.

Het gaat erom dat als ik iets verkeerd getypt heb en het wil wijzigen hij gelijk er iets anders van maakt.

Misschien iemanders een idee?

Alvast bedankt

De weergave in de formulebalk is niet aan te passen. Je hebt daar ook niets te zoeken qua gegevensinvoer. Dus wat is nu precies het probleem?

Ik begrijp het wel.

Natuurlijk heb je daar wel eens iets te zoeken, F2 en aanpassen in de formulebalk.
Bv. =A1*10

Probeer dat maar aan te passen in de cel zelf (met een dubbelklik uiteraard).

Maar dat gaat niet met tijden met millisecondes.
Nu wil je 00:36,125 aanpassen: In de formulebalk gaat niet, alles na de komma staat er niet.
In de cel zelf is ook alles na de komma weg, als je op Enter drukt staat er 00:37,000.

Laatst bewerkt:
Als je iets wilt aanpassen dan maakt het toch niet uit wat er gestaan heeft, je wilt het toch veranderen.
Als je de cel met de ESC toets verlaat staat het originele resultaat er weer.

Of je de verandering nu in de formulebalk wilt doen of via F2 of dubbelklik, maakt niet uit excel rekent daarna keurig met de millisecondes.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan