• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formulebalk toont uitkomst ipv formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mariskac

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2010
Zo vreemd: soms laat xl niet de formule zien in de balk maar de uitkomst van de formule (of deel van de formule). Hoe komt dat? En hoe kan ik het aanpassen? het is juist handig altijd de formule te kunnen zien zodat ik weet hoe ik er aan ben gekomen.

Het is vast iets eenvoudigs, maar ik kom er maar niet achter. ik zie hier zulke ingewikkelde vragen (en antwoorden!) dat jullie het vast wel weten... hoop ik!

Alvast hartstikke bedankt!
Gr. Mariska

wanneer doet zich dit voor?

bij het copieren van cellen?

dan heb je misschien plakken speciaal gekozen met de knop waarden (i.p.v. met de knop formules)

Nee niet met kopieren, hij doet het gelijk. Het is soms een deel van de formule, bijvoorbeeld:
formule is: 166/36*24
maar de balk toont 4,611*24

De uitkomt klopt wel, maar het is juist handig de formule te blijven zien in de balk. Vreemd toch? Iets met celinstelling?

Beste Mariska,

Een formule kan uit onderdelen bestaan. Bij jou uit twee:
1) 166/36
2) (de uitkomst van 166/36)*24

Van ieder onderdeel kun je de waarde tonen in de formulebalk (en daarmee ook als invoer in de cel!!!) door het te selecteren en dan op F9 te klikken.
Selecteer in de formulebalk maar eens 166/36 en klik dan op F9.
Als je achter de 24 klikt en je klikt dan op F9, dan bereken je de hele formule.

Groeten,
Richard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan