• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formulefout bij "opzoeken"

• Onderwerp starter Onderwerp starter wiki
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

wiki

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2007
Ik wil graag een bronbestand opzetten waarin een kolom opgenomen is met "unieke locaties" in het blad en in de volgende kolom een samenvoeging van alle gelieerde emailadressen.

Dit is gelukt door veel zoeken en proberen.

Maar nu blijkt matrixformule in blad mailbestand cel "b2" als eerste te verwijzen naar het tweede emailadres ipv het eerste. (Rij 3 ipv rij 2)

Code:
=ALS(ISFOUT((INDIRECT("Altrecht!H"&KLEINSTE(ALS(Altrecht!$B$1:$B$199=Altrecht!$I2;RIJ(Altrecht!N$2:N$200);"");B$1))));"";(INDIRECT("Altrecht!H"&KLEINSTE(ALS(Altrecht!$B$1:$B$199=Altrecht!$I2;RIJ(Altrecht!N$2:N$200);"");B$1))))

Wie kan helpen om deze formule aan te passen, want ik kan de fout niet vinden.

gr Wim

Bijlagen

Wiki,

Ik heb wat lopen rommelen onder invoegen>naam>definiëren, en volgens mij klopt hij nu.

Groet,

Weust

Bijlagen

Nee helaas in jou w bijlage klopt de rij nog niet en als de matrixformule correct ingevoerd wordt met ctrl Shift enter is hans niet het eerst weergegeven emailadres

gr wim

In jouw formule staat het bereik: B$1:$B$35 fout. Maak hiervan: B$2:$B$36.

let op!! 2x aanpassen.

Paul, Ik heb dit geprobeerd maar alleen in cel b2 verschijnt de juiste waarde. Als ik de formule naar rechts en onder doorkopieer blijft de uitkomst leeg.:(

gr wim

Oeps, foutje er staat in de formule van cel B2 2x: $B$1:$B$35, verander dit in $B$2:$B$36 dus ook met een $ voor de kolom aanduidling.

Je krijgt dan in B2 de formule:
Code:
=ALS(ISFOUT((INDIRECT("Altrecht!H"&KLEINSTE(ALS(Altrecht!$B$2:$B$36=Altrecht!$I2;RIJ(Altrecht!N$2:N$36);"");B$1))));"";(INDIRECT("Altrecht!H"&KLEINSTE(ALS(Altrecht!$B$2:$B$36=Altrecht!$I2;RIJ(Altrecht!N$2:N$36);"");B$1))))

Wel afsluiten met CTRL-SHIFT-ENTER.

:thumb: Bedankt Paul

Wat ik niet begrijp aan de formule is dat naar kolom N verwezen wordt. Wat is de functie hiervan? In de oorspronkelijke formule die ik gebruikt heb was het ook een kolom zonder info en ik heb zelf dus N maar geslecteerd.

gr wim

Die N maakt niet uit, voor hetzelfde geldt maak je er een A of B van. Het gaat erom dat er een rij nummer van 2 t/m 36 komt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan