• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formulen in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

long1

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2013
Berichten
8
wie kan mij helpen een formulen temaken voor mijn scorenbord.
zo wil ik telkens in optellen in een cel B9 (serie) dan kompt er in cel D7 het totaal (carambole).
voor de beurten ,als ik van cel D9 over ga naar cel H7 tot er dan teltens een beurt bij opgeteld word.
groetjes long1
 

Bijlagen

  • zwart.zip
    7,7 KB · Weergaven: 28
Als je het iets duidelijker uit kan leggen zou dat een stuk schelen denk ik :)
Ik begrijp namelijk niet wat je precies wilt bereiken.
(Komt misschien ook omdat ik vrijwel niets van biljarten weet)

Groeten Marcel
 
Sorry, maar ik begrijp het nog steeds niet helemaal :(
Met name de volgende regels snap ik niet:
1- Bij serie worden punten opgeteld A4 (als ik het er onderzet A5 dan word alles opgeteld maar dat wil ik niet
2- kijk eens of de formule voor de beurten dan ook nog goed is deze moet met 1 verhoogt worden telkens

Groeten Marcel
 
formelen

Marcel ,bij biljarten is het zo als ik aan de beurt ben kan ik een serie maken. deze worden in een cel opgeteld (B4 )serie
als ik af ben is de anderen aan de beurt.
deze kan dan ook een serie maken. cel G4.
van bijde spelers word een totaal gemaakt
speler A =C4
speler B =I 4
als de spelers omde beurt zij geweest dan word er een beurt bij opgeteld
Maar het probleem is als ik een opteling maak onder elkaar dan word alles op ge teld maar ik wil alles opgeteld in de 5 kalommen
 
Kun je hem misschien invullen zonder formules zodat ik kan zien welke waarde waarvandaan gehaald wordt want ik begrijp er nog steeds niet veel van ?
De formules kan ik wel maken maar ik begrijp niets van de oorsprong van de waardes.

Groeten Marcel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan