• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formulering multi dropdown lists

Glekke

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2023
Beste,

Ik zou een document willen aanmaken waarbij ik bovenaan de site selecteer vanuit een dropdownlist.
Bij de cel cameranumber and camera name zouden dan enkel de camera's van de geselecteerde site vertoond moeten worden.
Door de cameraname te selecteren zou de cameranumber zich moeten aanpassen naar de juiste nummer.

Zie bestand in bijlage!
Alvast bedankt!

Bijlagen

en hoe kunnen weten welke camera's bij welke site horen?

Laatst bewerkt door een moderator:
Volkomen onduidelijk de relatie tussen kolommen A tm K

code EUBE004.0G.HIG bijvoorbeeld
Komt in je hele voorbeeld niet voor.
Maar ja, ik snap er niets van. Snap jij het wel?
De gehele basis (Blad2) is al een "zooitje".

Als je het zelf wel snapt dan is het aan jou om het aan ons uit te leggen zodat wij er ook wat van begrijpen.
Wat ik nu zie zijn alleen een aantal kolommen met wat gegevens die op geen enkele manier aan elkaar te koppelen zijn.

In cel B1 wordt de site gekozen uit een dropdown lijst.. in cel B7 moet nu een dropdown lijst verschijnen van de camera's enkel van de gekozen site... In cel B6 zou de camera nummer moeten verschijnen die bij de gekozen camera hoort..

Voor de 3e keer:
Ik zie nog steeds de koppeling tussen de verschillende sites en de verschillende camera's niet

In cel B1 wordt de site gekozen uit een dropdown lijst.. in cel B7 moet nu een dropdown lijst verschijnen van de camera's enkel van de gekozen site.
Ik probeer een beetje te begrijpen wat je nu eigenlijk bedoelt.
Geprobeerd met wat kleurtjes in Blad1 en Blad2 het e.e.a. duidelijk te maken.
Daar is toch geen touw aan vast te knopen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hoe kan ik er nu voor zorgen dat bij de andere sites, als ik deze selecteer , de lijst van camera's van de geselecteerde site in cell B7 komen?

Terug
Bovenaan Onderaan