Formules (Adres splitsen & Like-formule naar formulier verwijzen)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chrisss

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2006
Dag beste mensen,

ik heb een tweetal dingen waar in niet uitkom.

1. Ik wil graag in een selectiequery door een tabel met klanten zoeken. En wel zo dat ik slechts een deel van de naam invul in een formulier. Bijvoorbeeld Like "*Bakk*". Maar dan in plaats van Bakk een verwijzing naar een veld in het formulier. Dit lukt mij niet. Kan dit wel?

2. Ik heb tabel met honderden adressen erin. Ik wil deze graag splisten in straatnaam en huisnummer. Kan iemand mij misschien aan een formule helpen voor een selectiequery?

Bij voorbaat dank!

Groeten,

Chris

Leuk filmpje, maar deze kennis had ik al. Het verschaft dus geen opheldering over mijn vraag.
Bij het splitsen van een adres zit ik met onvoorspelbare straatnaamlengtes en wel of geen toevoegingen bij huisnummers... Dat vond ik nou juist ff lastig.

Ook een voorbeeld van Bakk4318 (ik neem aan dat je hem bedoelt? Wel toevallig....) kan ik niet vinden. Wellicht had het bericht geen duidelijke titel. Zoeken op zijn naam gaf geen resultaat.

Dank voor de reactie!

Vraag 1:

de link http://www.datapigtechnologies.com/f...rfunction.html helpt wel enigszins.
Met de functie "InStr" zou ik wel wat verder moeten kunnen komen. Zou je in plaats van bijvoorbeeld alleen verwijzen naar een komma als in InStr([NAME];",") ook kunnen verwijzen naar de nummers 0 t/m 9 ?

Vraag 2:

Wel echt hele mooie dingetjes in de mdb'tjes! Maar niet wat ik zoek.
Misschien moet ik het wat duidelijker formuleren, want volgens mij moet het simpeler kunnen.

Als ik in een veld in een formulier de waarde "ans" opgeef, wil ik zeg maar "Ans Bakker", maar ook "Piet Jansen" vinden.
Ik wil in de selectiequery echter verwijzen naar het formulier en niet de waarde hard als criterium opgeven.
Like "*[Forms]![Klanten]![Naam]*" werkt alleen niet.

Groetjes,

Chris

Zou je in plaats van bijvoorbeeld alleen verwijzen naar een komma als in InStr([NAME];",") ook kunnen verwijzen naar de nummers 0 t/m 9 ?

Er is een manier om daar achter te komen. Dus.....

Like "*[Forms]![Klanten]![Naam]*" werkt alleen niet.

Zo staat het niet in mijn voorbeeld! Wel goed opletten a.u.b. :shocked:

Laatst bewerkt:
Ik beweer ook niet dat het in jou voorbeeld staat, hoor.
Met "Dus...." komt ik echter niet veel verder, maar ik kom er wel uit.

Bedankt voor de hulp allemaal!

Groet,

Chris

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan