• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formules creeeren met een als functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

gertjan1966

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2015
Hallo,

Ik ben in Excel bezig met een database om voor verschillende uitzendbureaus de uren bij te houden van medewerkers.
Nu is het zo dat bij het uitzendbureau EP alleen uren boven de 20:00 uur gemaakt worden als toeslaguren wordt berekend.
Alle andere uitzendbureaus hebben pas na 24:00 uur de toeslaguren.

Ik heb in een voorbeeld bestand wel de beschikking over de naam of afkorting van het uitzendbureau.

Nu had ik graag m.b.v. een als functie de uitkomst van deze als functie niet in een waar of onwaar gehad maar met een uitkomt als een formule.

Zoiets als: =ALS(E5="ep";"=ALS(EN(I5>20);1;0)";"=ALS(EN(I5>24);1;0)")

Maar dit werkt niet.

Weet iemand een oplossing of is hetgeen ik wil niet mogelijk?

Gr. Gert-Jan

Bijlagen

Je hebt wel érg veel =-tekens in je formule staan; je mag er (om de functies te starten) maar één gebruiken.
Code:
=ALS(E4="ep";ALS(EN(I4>20);1;0);ALS(EN(I4>24);1;0))

Mooie formules

Vraagje @ MarcelBeug
wat is de "-" in de formule ? = "--" 2 x -

Groeten,
Georgyboy

Zonder de 2 minnen zou je WAAR/ONWAAR krijgen.

Als je met WAAR/ONWAAR rekent, dan geldt WAAR als 1 en ONWAAR als 0.

Er zijn diverse neutrale berekeningen mogelijk om WAAR en ONWAAR in 1 en 0 om te zetten:
0+,
1* en
-- (een enkele min maakt een getal negatief en de tweede min maakt het weer positief).

De -- variant schijnt de snelste te zijn. Dat is alleen bij veel data interessant, maar ik heb er een gewoonte van gemaakt om altijd -- te gebruiken.

Hallo allemaal,

Allemaal bedankt ik ben door jullie reacties ontzettend geholpen.

Groeten Gert-Jan

Bedankt MarcelBeug voor je keurige info :thumb:

Groeten,
Georgyboy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan