• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formules doorkopieren naar alle tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bjkater

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2007
Ik zit met een probleem. Ik heb een planningsblad waar ik de weken van het jaar in heb staan. Nu wil ik de formules in cellen F46, G46 en H46 doorkopieren naar de verschillende tabbladen. Daarbij moeten de formules aangepast worden met de verwijzing naar de volgende week. Het is ietwat lastig uitleggen, maar het bijgevoegde bestand spreekt denk ik voor zich. Alleen week 21 staat tot nu toe goed.

Ik kan het allemaal handmatig aan gaan passen, maar dat gaat wel heel veel tijd kosten...
ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft.

alvast bedankt.

Bram

Bijlagen

Laatst bewerkt:
maar het bijgevoegde bestand spreekt denk ik voor zich
Denk dat er iets mis is gegaan ik zie nl geen bijlage.
Is deze misschien te groot?

Even nog een vraagje
Wat staat er nu precies in Cel A1[bestandsnaam] en B2?
De koppeling naar het andere bestand werkt nl niet.

Even nog een vraagje
Wat staat er nu precies in Cel A1[bestandsnaam] en B2?
De koppeling naar het andere bestand werkt nl niet.

Deze formule gebruik ik voor het weergeven van de naam van het tabblad (dus het weeknummer). Heb deze formule gevonden op het forum. Bij mij werkt deze overigens gewoon...

Bij mij werkt hij niet maar dat even doet er even niet toe .
Ik heb er maar even handmatig het weeknummer ingezet.
Via de formule 'indirect' ben ik tot deze oplossing gekomen.

Voldoet deze aan je verwachtingen?

Bijlagen

Ik kan het allemaal handmatig aan gaan passen, maar dat gaat wel heel veel tijd kosten...ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft.
Klik met de rechter muisknop op een tab - kies alle bladen selecteren en tik die drie formules in de betreffende cellen. Ze staan dan in alle tabbladen op de juiste plek.

Klik met de rechter muisknop op een tab - kies alle bladen selecteren en tik die drie formules in de betreffende cellen. Ze staan dan in alle tabbladen op de juiste plek.

Dit werkt helaas niet, omdat er dan op elk tabblad dezelfde formules komen te staan. De bedoeling is dat er iedere keer een week verschuiving in de formule zit....

is dus helaas niet waar ik naar op zoek ben... nog andere suggesties?! :)
Normaals, markeer alle bladen en plak de volgende formule in cel F46:
Code:
=INDIRECT("'Week "&RECHTS(CEL("bestandsnaam";A1);LENGTE(CEL("bestandsnaam";A1))-VIND.SPEC(" ";CEL("bestandsnaam";A1);1))+1&"'!D46")
Je kunt hem aanvullen met een isfout om foutmelding in het laatste blad te voorkomen.

LENGTE(CEL("bestandsnaam";A1))-VIND.SPEC(" ";CEL("bestandsnaam";A1);1))+1
zorgt ervoor dat de formule ook werkt bij bijvoorbeeld "week 1".

Laatst bewerkt:
Normaals, markeer alle bladen en plak de volgende formule in cel F46:
Code:
=INDIRECT("'Week "&RECHTS(CEL("bestandsnaam";A1);LENGTE(CEL("bestandsnaam";A1))-VIND.SPEC(" ";CEL("bestandsnaam";A1);1))+1&"'!D46")
Je kunt hem aanvullen met een isfout om foutmelding in het laatste blad te voorkomen.

zorgt ervoor dat de formule ook werkt bij bijvoorbeeld "week 1".

Het werkt! super, bedankt!!

Bij mij werkt hij niet maar dat even doet er even niet toe .
Ik heb er maar even handmatig het weeknummer ingezet.
Via de formule 'indirect' ben ik tot deze oplossing gekomen.

Voldoet deze aan je verwachtingen?

Bedankt voor de moeite!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan