• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formules en opmaak kopieëren

Status
Niet open voor verdere reacties.

HarryBee

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2008
Hallo iedereen,

Ik heb in een excelbestand op de eerste data regel een 30 tal kolommen. Een aantal kolommen zijn verborgen en bevatten formules voor o.a. werkdagen, totalen, bezettings percentage, etc. Dit bestand wordt dagelijks gevuld. Nu wil ik voorelkaar krijgen dat de opmaak daarvan inclusief de formules van rij nummer 3, wat de eerste dataregel is, automatisch kopieert naar de volgende regel. Dit moet pas gebeuren als de eerste cel van de nieuwe regel wordt ingevuld. Het handmatig doortrekken naar beneden is geen optie omdat dan de formulecellen die wel zichtbaar zijn, vaak met #WAARDE en andere waarden gevuld worden. En dit geeft een onoverzichtelijk beeld en vaak een probleem met printen etc. :confused:

Weet iemand raad?

Alvast bedankt.

Groeten HarryBee

Ik denk dat je beter gebruik kunt maken van formules als =ISFOUT() dan automatisch formules gaan kopiëren. Met dergelijke formules voorkom je foutmeldingen als #WAARDE, omdat de formules pas gaat 'werken' als de uitkomst geen error meer kan geven.

Een voorbeeld:

Code:
=ALS(ISFOUT(A1/B1);"";A1/B1)

Stel dat in B1 een 0 staat, dan zou de formule =A1/B1 resulteren in #DIV0, omdat je niet door 0 kan delen. Maar omdat je =ISFOUT() hebt gebruikt, geeft de formule geen resultaat totdat B1 geen 0 meer is maar iets anders. Helpt dat?

Ik denk dat je beter gebruik kunt maken van formules als =ISFOUT() dan automatisch formules gaan kopiëren. Met dergelijke formules voorkom je foutmeldingen als #WAARDE, omdat de formules pas gaat 'werken' als de uitkomst geen error meer kan geven.

Een voorbeeld:

Code:
=ALS(ISFOUT(A1/B1);"";A1/B1)

Stel dat in B1 een 0 staat, dan zou de formule =A1/B1 resulteren in #DIV0, omdat je niet door 0 kan delen. Maar omdat je =ISFOUT() hebt gebruikt, geeft de formule geen resultaat totdat B1 geen 0 meer is maar iets anders. Helpt dat?

Beste Verhoog,

Ik ben een beetje blij. :) maar hoe kan ik alle "bestaande formules" (in elke cel staat er wel eentje) nu voorzien van ISFOUT() ?
Bijvoorbeeld =ALS(AG167>AH167;"A";ALS(EN(AC167<>0;AG167<=AH167);"C";ALS(AG167>=(AH167*0,5);"B";"D"))) Misschien is het simpel, maar ik krijg het niet echt voorelkaar.

Alvast bedankt.

Groeten Harry

In weze doe je dit:

Code:
=ALS(ISFOUT([COLOR="Blue"]huidige formule[/COLOR]);"";([COLOR="Blue"]huidige formule[/COLOR]))

Jouw hele formule van hierboven zet je dus op de plekken met de blauwe tekst. Op het moment dat die formule een fout geeft, krijg je "" ofwel niets. Geeft ie geen fout, dan gaat jouw formule weer werken.

Je zal wel al je formules handmatig moeten doorlopen om deze aanpassing te maken, helaas.

In weze doe je dit:

Code:
=ALS(ISFOUT([COLOR="Blue"]huidige formule[/COLOR]);"";([COLOR="Blue"]huidige formule[/COLOR]))

Jouw hele formule van hierboven zet je dus op de plekken met de blauwe tekst. Op het moment dat die formule een fout geeft, krijg je "" ofwel niets. Geeft ie geen fout, dan gaat jouw formule weer werken.

Je zal wel al je formules handmatig moeten doorlopen om deze aanpassing te maken, helaas.

Bedankt, Verhoog.

Het is opgelost.

Groeten Harry

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan