• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formules en tekst combineren in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

SimonVDD

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 okt 2022
Hallo,
vroeger werkte ik op Mac via het programma Numbers.
Nu ben ik overgestapt naar Windows en werk dus nu ook met Excel voor het opmaken van mijn facturen.

Als slotregel plaatste ik een tekst gecombineerd met een aantal formules.
Ik geraak er maar niet aan uit hoe ik dit in Excel kan realiseren.

In bijlage een print screen uit Numbers en Excel met wat ik precies bedoel.
Hopelijk is het wat duidelijk.

Kan iemand mij helpen?
EXCEL.png NUMMBERS.png

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Simon,

Probeer dit eens, het geheel wordt a.h.w. als formule ingevoerd:

Code:
="Gelieve het bedrag " & TEKST(C3;"€ #.##0,00") & " op rekeningnummer "  & B22 & " te storten"

Zonder enige twijfel kan iemand jou hier helpen, maar tot nu toe is niemand erin geslaagd formules in te vullen op een fotootje.
Je zou natuurlijk gewoon een celverwijzing kunnen gebruiken, bv. =H28 in D30, enz., maar je ziet ook dat het dan niet al te proper zal ogen.
Als je dat wat netter wil zou een factuur met fictieve gegevens in Excel-formaat een betere bijlage zijn.

Edit: ik was eventjes koffie gaan halen en daardoor de vorige post niet gezien die de richting uitgaat zoals ik het voor mezelf zou doen.

Laatst bewerkt:
Hallo,
Dank u wel voor jullie tips.
Ik heb dit even geprobeerd, maar door mijn beperkte kennis slaag ik er maar niet in :confused:

Zoals Enigmasmurf al aangeeft heb ik dit momenteel met celverwijzing gedaan, maar professioneel komt dit niet zo goed over.
In Numbers had ik een nieuwe tabel ingevoegd per regel waarbij ik de cel breedte afzonderlijk kon aanpassen waardoor dit er nog redelijk goed uitzag.
In Excel kan je dat misschien ook, maar heb me hier al suf op gezocht, zonder resultaat.

Het betreffende Excel bestand in bijlage.

Bijlagen

Waarom wil je vervaldatum, factuurnummer en bedrag 2 maal onder aan de factuur plaatsen.
Dat vind ik eerder onprofessioneel uit zien.
Zet onderaan de factuur bijvoorbeeld onderstaande regel.

Gelieve het bedrag voor de vervaldatum onder vermelding van het factuur nummer over te maken op
rekening nummer: BE00 0000 0000 0000

Zo bijvoorbeeld?
De volgorde van de elementen uit de tekst heb ik een beetje naar mijn eigen smaak aangepast, leest een tikkeltje vlotter.

Toegevoegd: NIET tussen haakjes, want nogal belangrijk: je formule in H28 is fout !

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Simon,

Dit is een mogelijkheid met je oorspronkelijke tekst.
Voor de cel waarin de tekst is geplaatst is Terugloop ingeschakeld.
Voor de cellen B30:G30 is aangegeven bij celopmaak>Uitlijning>horizontaal : centreren over selectie

Bijlagen

En nog een laatste schoonheidsfoutje weggewerkt. Het is namelijk not done (zie totaal en btw) om getallen, zeker op facturen, gecentreerd weer te geven.
Ze staan nu rechts uitgelijnd maar toch ietsje weg van de kant.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan