• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formules en waarden in 1 cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

wjvdlinden

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2006
Berichten
150
Goedemiddag,

Is het mogelijk om tegelijkertijd in één cel de formule en de uitkomst te laten zien.

Nu kan ik de formule laten zien door middel van extra -> opties - Weergave en markeren van de opties van de formules.

Maar ik heb een sheet met veel formules. Daar wilik snel kunnen zien wat er bijvoorbeeld opgeteld wordt en wat de uitkomst daarvan is.

Waarschijnlijk is mijn vraag niet op te lossen of toch wel?
 
Goedemiddag,

Is het mogelijk om tegelijkertijd in één cel de formule en de uitkomst te laten zien.

Nu kan ik de formule laten zien door middel van extra -> opties - Weergave en markeren van de opties van de formules.

Maar ik heb een sheet met veel formules. Daar wilik snel kunnen zien wat er bijvoorbeeld opgeteld wordt en wat de uitkomst daarvan is.

Waarschijnlijk is mijn vraag niet op te lossen of toch wel?

Ctrl-T om te switchen tussen beide modes.
 
Goedemiddag WIGI,

Die opties was bekend. (is hetzelfde als extra -> opties > weergave en vinkje in formules weergeven)

Maar ik dus tegelijktijd CTRL-T en de waarden
 
Zeg maar, uiteindelijk zie je toch in de formulebalk wat de formule is??? Niet? :confused:
 
Wigi,

Maar het is de bedoeling om het printen. Dan gaat de optie van de formule balk niet lukken.

M.vr.gr.
Wim
 
Ik zou 2 keer printen, eerst met waarden, dan met formules na Ctrl-T. Leg gewoon samen wat je geprint hebt.

Je raadt het al: wat je vraagt is niet mogelijk.
 
Wigi,

Helaas dan. Mijn collega's zeiden dat er vroeger zo'n optie zat in Supercalc.


Maar zou het mogelijk zijn om alleen formules weer te geven van 1 kolom. Want dan zet ik dezelfde formule in de kolom erachter.
 
Wim

ik het liggen prutsen, en dit komt eruit:

zet formules in kolom A. Tekst en getallen mag ook.

Gebruik de code:

Code:
Sub formuleenuitkomst()
Columns(2).Resize(, 2).ClearContents
With Columns(1).SpecialCells(xlCellTypeFormulas)
    .Offset(, 1).NumberFormat = "@"
    .Offset(, 1) = .Formula
    .Offset(, 2) = .Value
End With
Columns(2).Resize(, 2).AutoFit
End Sub

Wigi
 
Wigi,

Ik denk altijd dat ik wat weet van excel.

Maar hoe moet ik uw formule verwerken? Moet ik hier een macro van maken?

Dus met nieuwe macro en dan uw verhaal daar in plaatsen?

Dat in kolom A mijn formules maar hoe kan ik dan formules in andere kolommen te zetten?

Maar uw verhaal klinkt al heel goed. Ik hoop dat ik nog wat extra uitleg kan krijgen. Dan leer ik er uiteindelijk weer wat moois bij.
 
Maak eerst een kopie van je goede bestand, en werk daar mee verder.

Hetgeen ik voor je schreef is al een macro, je hoeft verder niets te doen dan de code te plakken in een nieuwe module. Dan de code uitvoeren en kijken wat er gebeurt.

Wigi
 
Goedemiddag Wigi,

Ik had vorige even geen tijd om verder te gaan met uw formule.

Ik heb zojuist wel uitgeprobeerd en het werkt.

Nu heb ik echt een volgende vraag. Zie de bijlage. Die hopelijk voldoende duidelijk is en ik geprobeerd heb aan deze vraag te koppelen.


Ik kan zelf nl. alleen werken met macro's opnemen. Dus ik krijg het niet goed voorelkaar om het veranderen.

M.vr.gr.
Wim
 

Bijlagen

  • helpmij.rar
    5,2 KB · Weergaven: 15
Dit is nogal moeilijk omdat er geen lijn in zit.

- Is het bijv altijd 2 items per lijn die opgeteld worden?

- En wat als je op materiaal zou zoeken in de bovenste tabel? Er staat daar enkel Mat, dus dat zal je dus niet vinden.

Wigi
 
Wigi,

Toch bedankt

Wim

Versta me niet verkeerd, ik wil je best helpen. Maar ik kan geen "algemene macro" schrijven, als er telkens gezocht moet worden op iets dat verschillend is (en waar weinig structuur in zit). Voor zulke problemen zal je typisch maar weinig hulp ondervinden van macro's. Een oplossing zou kunnen zijn de zoekwaarden op mekaar af te stemmen. Maar ik weet natuurlijk niet of dat mogelijk / haalbaar is.

Wigi
 
Wigi,

Ik ben zeker niet teleurgesteld. Ik ben alleen jaloers op mensen die dit soort macro's kunnen maken.

M.vr.gr.
Wim
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan