• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formules in kolom vastzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Modya

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2012
Hallo,
ik heb een probleem met sorteren. In mijn tabel van 10 kolommen is een kolom leeftijd. In de cellen van die kolom staat de formule =DATUMVERSCHIL(Totaaloverzicht!F2;VANDAAG();"Y"). Zodra ik echter ga sorteren, bv. op naam of woonplaats. Dan gaat het mis.
Alles wordt gesorteerd, dus ook de geboortedatum die in F2 staat, en de Formule die in G2 staat. Dan komt de formule bv. op G50 te staan en zou die automatisch de datum uit F50 moeten pakken, maar dat gebeurd niet. Hij pakt dan de datum uit F2. Maar daar staat nu een andere datum van iemand anders.

Hoe kan ik dit oplossen. Dus ik moet wel alle andere kolommen kunnen sorteren, maar de formules moeten blijven staan in Kolom G.

Wie helpt mij?

Is alles gemarkeerd als je gaat sorteren? Heeft de formule $-tekens? Plaats anders eens een voorbeeld.

De formule staat ik mijn vraag.

Vb. kolom A = naam, kolom B = adres, kolom C woonpl, enz, kolom F geboortedatum, kolom G deze formule: =DATUMVERSCHIL(Totaaloverzicht!F2;VANDAAG();"Y")

De formule werkt op zich prima, maar als ik ga sorteren dan gaat het fout. Dan verplaatst de formule ook, en dat moet niet, die moet blijven staan.

Hoe en waar moet ik een $ teken zetten?

Laatst bewerkt:
zoals rob al vroeg zet even een voorbeeldje neer.. dat scheelt 18 vragen over hoe het er nu precies uit ziet. het kan vele verschillende oorzaken hebben om op basis van jou info te zeggen wat de juiste oplossing is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan