• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formules in tabel beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

camper2500

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2008
Beste,

Wie kan mij helpen? Weet er iemand of het mogelijk is de formules te beveiligen in een tabel. In de tabel wordt de opmaak en de formules automatisch doorgevoerd, maar als ik de tabel of het werkblad beveilig kan ik geen nieuwe records meer toevoegen.

Alvast bedankt,

Groeten,

Yves

Bijlagen

Nee sorry,

Dat had ik ook al geprobeerd, formules worden inderdaad beschermd maar op deze manier wordt de tabel niet meer automatisch uitgebreid bij het toevoegen van een record.

Toch al bedankt voor de moeite hoor.

Heb getracht dit te doen met een scrollarea , probleem bij het invoegen van een kolom is deze ook niet bewerkbaar , tenzij je telekens een B of C kolom invoegd . Het zal voor de VBA'ers ;)zijn om tot een oplossing te komen .

Bijlagen

(1)
Om te beginnen: deblokkeer de range a2:c5 (selecteer > rechts-klik > cellen opmaken > bescherming)
Als je nu je werkblad beveiligt kun je gegevens invoeren.

(2)
Bij een beveiligd werkblad kun je alleen via vba een rij toevoegen. De basiscode hiervoor is:
Code:
Activesheet.Unprotect
set NewRow = ActiveSheet.ListObjects(1).ListRows.Add
Activesheet.Protect
Dit zou je onder een knop kunnen hangen.

(3)
Het beveiligen van het werkblad maakt ook dat je gebruikers de gegevens niet meer kunnen sorteren. Ook dat moet je dan via vba doen. Kortom: je rolt gauw van het een in het ander.
Leer je gebruikers als het even kan met een onbeschermd werkblad om te gaan. En anders: koop een goed vba-boek ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan